اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

همه اصناف و افراد جذب امام حسین(ع) می‌شوند

یک کارشناس مذهبی گفت: از ویژگی‌های واقعه عاشورا این است که از تنوع جمعیتی بالا ایجاد شده است یعنی در اصحاب امام افراد با سنین مختلف و از طبقات مختلف اجتماعی حاضر هستند و نتیجه این موضوع این است که از اصناف مختلف جذب امام می‌شوند.

همه اصناف و افراد جذب امام حسین(ع) می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور در مراسم شب سوم محرم هیأت دانش‌آموزی ۱۵ خرداد اصفهان اظهار داشت: ارتباط با امام حسین(ع) از نظر فردی، خانوادگی، اجتماعی و... می‌تواند برایمان آثاری داشته باشد؛ یکی از آثار روضه‌ها و ارتباط با ایشان این است که  انقطاع بین نسل‌ها را از بین می‌رود و باعث پیوند بین نسل‌ها می‌شود.

کارشناس مذهبی ادامه داد: در روایات آمده است که یکی از ارکان توحید ولایت است و انسان باید بتواند از طریق ائمه خود را به خدا برساند و در این مسیر به امام حسین(ع) لقب «باب‌الله» را داده‌اند.

وی بیان‌ داشت: لقب دیگر ایشان «باب‌الائمه» است یعنی راه میان‌بر توسل به همه ائمه، امام حسین(ع) هستند و این موضوعی است که در فرهنگ دینی به ما یاد داده‌اند.

نیلی‌پور خاطرنشان کرد: دلیل اینکه در فرهنگ دینی‌مان به امام حسین(ع) تأکید داریم همین صفت باب‌الله و باب‌الائمه بودن ایشان است و در این مسیر اگر کسی بتواند ارتباط قلبی، رفتار و‌ حبی با امام حسین‌(ع) برقرار کند سریع به مقصد می‌رسد.

این کارشناس مذهبی گفت: در تقویم هر زمان طلایی‌ای که وجود دارد از اعمال اصلی آن زیارت امام حسین(ع) است و دلیل این موضوع اثبات این است که برای رسیدن به خدا و اولیای خدا راه میانبری به نام حسین(ع) وجود دارد و این از امتیازات شیعه است.

وی تأکید کرد: تنبلی و‌ دیر جنبی یک رذیله اخلاقی است و در مقابل آن در دین به سرعت در مسیر خیر اشاره و تأکید شده است؛ تأکید بر نهضت امام حسین(ع) انسان‌ها را در مسیر خیر با سرعت زیاد حرکت می‌دهد.

نیلی‌پور در انتها عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های واقعه عاشورا این است که از تنوع جمعیتی بالا ایجاد شده است یعنی در اصحاب امام افراد با سنین مختلف و از طبقات مختلف اجتماعی حاضر هستند و نتیجه این موضوع این است که از اصناف مختلف جذب امام حسین(ع) می‌شوند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول