اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نهضت انقلاب اسلامی با تأسی از امام حسین(ع) به سر منزل مقصود رسید

رئیس عقیدتی سیاسی گروه رادار تاکتیکی شهید بابایی پیام «هیهات من الذله» را جزو رساترین و ماندگارترین پیام‌های عاشورا عنوان و تأکید کرد: با تأسی به این پیام امام حسین از گودال قتلگاه بود که قیام امام خمینی را به سر منزل مقصود رساند و تا ابد ایران اسلامی را از لوث وجود طاغیان پهلوی پاک کرد.

نهضت انقلاب اسلامی با تأسی از امام حسین(ع) به سر منزل مقصود رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی منطقه پداه مرکزی شهید نصر اصفهانی، حجت‌الاسلام عبدالرسول عباسی در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین با اشاره به روایاتی در عظمت و مقام امام حسین اظهار داشت: امام با آن مقام و جایگاه رفیع الهی، وقتی وجود اسلام را با وجود طاغیان بنی‌امیه که بر مسند حکومت اسلامی تکیه زده و این جایگاه را غصب نموده‌اند، در خطر دید، از جان خود و عزیزترین اصحاب و فرزندانش گذشت و برای حفظ آیین الهی قدم در میدان کارزار با دشمنان دین گذاشت و با قیام خونین خود، پرده نفاق از چهره بنی‌امیه برداشت و تا ابد خدعه و نیرنگ آنها را رسوا کرد. 

رئیس عقیدتی سیاسی گروه رادار تاکتیکی شهید بابایی در ادامه به روایت مشهور «ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه» از پیامبر اسلام (ص) نیز اشاره کرد و گفت: این روایت را می‌توان جامع‌ترین روایت در مقام و منقبت سیدالشهداء (ع) دانست.

وی در توضیح این روایت گفت: وجود انحرافات بی‌شمار و گمراهی‌های فراوان، دنیا را به مکان تاریکی تبدیل کرده است تا آنجا که این تاریکی‌ها می‌تواند مانع بزرگی برای کسی باشد که می‌خواهد در مسیر درست الهی حرکت کند.

عباسی افزود: در این میان، تشبیه امام حسین علیه السلام به چراغ هدایت از سوی پیامبر اسلام (ص) بهترین تشبیه برای تبیین نقش امام حسین (ع) و قیام او در هدایت انسان‌هاست. 

رئیس عقیدتی سیاسی گروه رادار تاکتیکی شهید بابایی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به بخش دوم روایت، «سفینه النجاه» بیان کرد: از این نظر می‌توان دنیا را به دریایی تشبیه کرد که انحرافات و گمراهی‌های آن، همچون امواج سهمگینی، در پی غرق انسان‌هاست و در این میان امام حسین علیه السلام به یک کشتی سریع و مطمئن برای رهایی از این خطرات مهلک، تشبیه شده است. 

وی، پیام «هیهات من الذله» را جزو رساترین و ماندگارترین پیام‌های عاشورا عنوان و تأکید کرد: با تأسی به این پیام امام حسین علیه‌السلام از گودال قتلگاه بود که قیام امام خمینی (ره) را به سر منزل مقصود رساند و تا ابد ایران اسلامی را از لوث وجود طاغیان پهلوی پاک کرد.

عباسی سردمداران حکومت  آمریکا و اسرائیل را یزیدیان زمان قلمداد کرد و تصریح کرد: به حول و قوه الهی و با تأسی به حرکت و قیام سید الشهدا (ع)، هرگز مهر ذلت و انفعال در مقابل دشمنان اسلام را، بر پیشانی خود نخواهیم نشاند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول