اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۲۴ درصد مردم استان زنجان واکسن دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در روزهای اخیر، گفت: 24 درصد از مردم استان براساس واکسن‌های دریافتی واکسینه شدند.

۲۴ درصد مردم استان زنجان واکسن دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش با اشاره به اینکه کل کشور درگیر پیک پنجم و در شرایط خاصی است، اظهار داشت: استان زنجان هم در ابتدای این پیک است و البته با اقدامات و تدابیر انجام شده در سطح استان، این پیک با تاخیر آغاز شده و به این لحاظ آمادگی بیشتری داریم.

وی با بیان اینکه شاهد روند افزایشی در بیماران سرپایی و بستری هستیم، ابراز داشت: روند افزایشی بیماری اکثر استان‌ها را در بر گرفته و شاهد رفتارهای مختلف ویروس در استان‌ها هستیم.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: در مرحله اول حدود ۸۰۰ تخت برای کرونا در نظر گرفتیم و درحال حاضر هم، بیش از ۵۳ درصد از تخت‌ها اشغال است و باید آمادگی افزایش تا یک هزار و 200 تخت را داشته باشیم.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری تعداد نمونه‌های اخذشده از بیماران سرپایی را تا به امروز، بیش از ۳۹۱هزار نفر ذکر و اظهار کرد: تعداد نمونه‌های اخذشده از بیماران بستری هم ۲۸ هزار و ۶۴۱ مورد است و در مجموع بیش از ۱۰۱ هزار نفر بیمار مثبت شناسایی شده است.

قزلباش با بیان اینکه وضعیت گردش ویروس در استان بالا و قابل توجه است و در روزها و هفته‌های آتی باید منتظر قلیان بیماری با شدت و سرعت بیشتری باشیم، تصریح کرد: در شهرستان زنجان بیماری با یک شیب ملایم درحال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه استان درصد واکسیناسیون خوبی دارد و جزو اولین‌ها است، اظهار داشت: تفاوت استان، بخشی مربوط به همین پوشش بالای واکسن است و لذا، برای اینکه درصد پوشش بیشتر باشد، باید واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیری را که در مناطق آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند، بالا ببریم.  

وی ادامه داد: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان غیرقابل قبول است و عملا تاثیری در روند کند شدن بیماری ندارد چراکه رعایت پروتکل‌ها باید بالای ۹۰ درصد باشد.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ درصد از مردم استان براساس واکسن‌های دریافتی واکسینه شدند و سرعت واکسیناسیون هم در روزهای اخیر افزایش یافته و در این خصوص، دانشگاه ظرفیت تزریق تا ۳۰ هزار دُز در روز را، متناسب با واکسن دریافتی دارد.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری افزود: درحال حاضر شهرستان‌های زنجان، طارم، ابهر، خرم‌دره و خدابنده در وضعیت قرمز، و شهرستان‌های سلطانیه، ایجرود و ماهنشان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 قزلباش آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز استان را ۵۹.۴۷ درصد برشمرد و افزود: رعایت این درصدها در شهرستان خدابنده و خرمدره ۴۹ درصد، زنجان ۵۰.۴۸ درصد، ابهر و ایجرود ۴۸ درصد، سلطانیه ۵۰.۴۶ درصد، ماهنشان ۲۰.۴۶ درصد، و طارم ۵۰.۴۵ درصد است.

وی به آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز صنفی هم اشاره کرد و گفت: شاهد کمترین رعایت پروتکل‌ها در مساجد و اماکن، پایانه‌های مسافربری به ویژه حمل و نقل درون شهری، نانوایی‌ها و رستوران‌ها هستیم.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول