اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تزریق 170 هزار دز واکسن کرونا در زنجان/ روند شیوع کووید19 در زنجان شتاب گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون بیش از 170 هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: درصد مراجعه در بین گروه‌های سنی مختلف دعوت شده متفاوت بوده است.

تزریق 170 هزار دز واکسن کرونا در زنجان/ روند شیوع کووید19 در زنجان شتاب گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، با اشاره به اینکه واکسیناسیون جامعه هدف به صورت مطلوب در حال انجام است، اظهار کرد: در حال حاضر دریافت کنندگان دز نخست واکسن در استان بیش از ۱۷۰ هزار نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد تزریق واکسن به مادران شیرده و باردار گفت: تزریق واکسن کرونا برای مادران شیرده مشکلی ندارد، ولی در مورد مادران باردار باید با مشورت پزشک انجام شود.

وی با اشاره به ادامه تزریق واکسن برای گروه‌های سنی گفت: در حال حاضر تزریق برای افراد بالای ۵۰ سال انجام می‌شود ولی درصد مراجعه برای تزریق واکسن در بین گروه‌های سنی اعلام شده متفاوت است به این صورت که در بین جمعیت بالای ۸۰ سال استان که ۱۸ هزار نفر هستند، حدود ۸۰ درصد واکسینه شده‌اند.

فزلباش با بیان اینکه تاکنون ۸۲ درصد از گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ که ۱۳ هزار ۶۱۳ نفر هستند برای تزریق واکسن مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: این درصد برای جمعیت ۱۸ هزار نفری گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال ۸۴ درصد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از واکسینه شدن ۸۳ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال که ۲۷ هزار و ۹۵۴ نفر هستند خبر داد و گفت: تاکنون ۷۴ درصد از گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال هم که ۳۷ هزار نفر هستند واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه  ۵۷ درصد گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال استان که ۴۳ هزار و ۹۴۳ هستند واکسینه شده‌اند، ادامه داد: حدود ۳۸ درصد از جمعیت ۵۴ هزار نفری گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال، واکسن کرونا دریافت کردند.

قزلباش تاکید کرد: هر چند درصد واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف، در شهرستان‌های مختلف متفاوت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه گروه‌های جدید برای واکسینه شدن دعوت شده‌اند، افزود: این گروه‌های جدید که مشاغل در ارتباط بیشتر با مردم هستند دعوت شده‌اند که تزریق واکسن آن‌ها در مراکز مشخص شده انجام می‌شود.

وی با نادر بودن اشتراک علائم تزریق واکسیناسیون با بیماری کرونا گفت: عوارض ناشی از واکسیناسیون خاص و اغلب موضعی و یا تب در درجات مختلف و یا ضعف و بی حالی و واکنش حساسیتی است ضمن اینکه اینکه این علائم چند روز بیشتر طول نمی‌کشد ولی علائم کرونا با وجود اشتراکات تفاوت‌هایی از جمله طولانی بودن علائم دارد.

قزلباش ادامه داد: واکسیناسیون گروه‌هایی که بر اساس مشاغل در اولویت قرار گرفته‌اند به ترتیب و بر اساس لیست‌های اعلامی در مراکز مشخص شده در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر روند افزایشی بیماران سرپایی و بستری در سطح استان گفت: طی شب گذشته بالای ۷۰ بیمار بستری داشتیم که میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی به بالای ۴۰۰ تخت رسید که نگرانی ما برای تحت تاثیر قرار گرفتن سایر خدمات درمانی افزایش یافته است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول