اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واکسیناسیون دانشجویان نیازمند اعلام دستورالعمل‌های ملی است/ گروه‌های پرخطر در اولویت تزریق واکسن هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه زمان واکسینه شدن دانشجویان فعلا مشخص نشده است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، برنامه ملی برای این واکسیناسیون جامعه هدف اعلام خواهد شد.

واکسیناسیون دانشجویان نیازمند اعلام دستورالعمل‌های ملی است/ گروه‌های پرخطر در اولویت تزریق واکسن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه هیچ فرقی بین واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت وجود ندارد، اظهار کرد: در شرایط فعلی بهترین واکسن، واکسن در اختیار است که مشمولین باید از آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دو نوع واکسن سینوفارم و برکت در پایگاه‌ها تزریق می‌شود، افزود: مراجعان در هنگام مراجعه می‌توانند برای تزریق این واکسن‌ها انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه نقاهتگاه‌ها به عنوان کمک در مواقع وقوع پیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، تصریح کرد: دایر شدن این اماکن در مواقع ضروری بسیار به مجموعه بهداشت و درمان کمک کننده بوده است چرا که سرریز بیماران در این اماکن مورد حمایت قرار می‌گیرند.

قزلباش با اذعان به وجود مخالفان واکسیناسیون در همه جوامع گفت: این مخالفان تریبون‌های قوی هم در اختیار دارند ولی وزارت بهداشت هم از امکانات خود برای ترویج ترجیح سلامتی در جامعه استفاده می‌کند، ضمن اینکه تا کنون هیچ عوارض قابل توجهی در بین تزریق کنندگان واکسن مشاهده نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح روند قرمز شدن شهرها بر اساس پروتکل‌های تعریف شده، افزود: افزایش بیماران سرپایی و سپس بستری‌شدگان روند معمول شیوع پیک‌های روی داده در مورد ویروس کرونا است که در حال حاضر در مرحله نخست پیک پنجم قرار گرفته‌ایم.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تنها راه‌کار قطع زنجیره انسانی ویروس کرونا اعلام و تصریح کرد: حضور در دورهمی‌ها، عروسی‌ها و مراسم ترحیم وهمچنین بوستان‌ها از عوامل اصلی شیوع در مرحله کنونی است.

قزلباش با تاکید بر اینکه هیچ فردی از دریافت واکسن کرونا محروم نبوده و نخواهد شد، ادامه داد: منتهی باید متوجه بود که افرادی خاص محدودیت تزریق واکسن به صورت عام را دارند که باید مشورت و تجویز پزشک نسبت به تزریق اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه زمان واکسینه شدن دانشجویان فعلا مشخص نشده است، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، برنامه ملی برای این واکسیناسیون جامعه هدف اعلام خواهد شد و تا زمانی که واکسیناسیون عمومی در حد استاندارد انجام نشده، بازگشایی مدارس هم انجام نخواهد شد.

وی تعداد واکسن‌های تزریق شده را در استان زنجان حدود ۱۶۰ هزار دز اعلام کرد و گفت: حدود ۱۴۰ هزار نفر در استان واکسن مرحله نخست و دوم را دریافت کرده‌اند که امیدوارم روند تسریع شود که این امر با همکاری ارگان‌های مختلف محقق خواهد شد.

قزلباش به فعالیت تعداد قابل توجهی مراکز تجمیع تزریق واکسن در سطح استان اشاره و تصریح کرد: با رفع مشکل تدارکات مراکز تجمیع، دانشگاه توان تزریق روزانه ۲۰ هزار دز واکسن را دارد و مسئله بعدی اقبال مردمی برای تزریق واکسن است که نکته مهمی محسوب می‌شود که در حال حاضر ۲۰ درصد از سنین بالای ۸۰ سال تاکنون برای تزریق مراجعه نکردند که دلایل خود را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آگاهی بخشی و ارائه اطلاعات درست به جامعه هدف  را از جمله گروه‌های پرخطر از عوامل تشویق مردم برای مراجعه در راستای تزریق واکسن دانست و گفت: مردم باید بدانند که تا ایمنی برای درصد قابل توجهی از مردم ایجاد نشود، شیوع ویروس کرونا قطع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله کنونی استان زنجان ۱۰ هزار دز واکسن برکت در اختیار دارد، افزود: مراجعان به مراکز در تزریق نوع واکسن برکت به اختیار عمل می‌کنند.

قزلباش با بیان اینکه در حال حاضر اولویت واکسینه شدن طبق پروتکل‌های اعلامی،  تقسیم‌بندی طبق گروه بندی سنی است، ادامه داد: برای واکسینه کردن گروه‌های دیگر از جمله بیماران خاص منتظر دستورالعمل‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول