اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۵۵ جنگلبان ۲۴ ساعته؛ حافظان سرمایه‌های سبز استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۵۵ جنگلبان یا قرق‌بان مسؤولیت خطیر حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان را به‌صورت ۲۴ ساعته بر عهده دارند.

۵۵ جنگلبان ۲۴ ساعته؛ حافظان سرمایه‌های سبز استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عصر امروز در دیدار ویدئوکنفرانسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با دو تن از جنگلبانان استان به مناسبت نهم مرداد، روز جنگلبان در سالن جلسات کوثر استانداری اظهار کرد: تاکنون ۲۱ جنگلبان در کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند؛ جنگلبانان و قرق‌بانان به‌نوعی در نوک پیکان حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع و جلوگیری قاچاق چوب قرار دارند.

او گفت: ۵۵ جنگلبان یا قرق‌بان مسؤولیت خطیر حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان را به‌صورت ۲۴ ساعته بر عهده دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: جنگلبان عزیزمان، آقای نادری در منطقه حسین‌آباد کالپوش، در راستای حفاظت از این عرصه‌ها و درگیر شدن با متجاوزان عرصه‌های طبیعی، مجروح و بستری شد که امروز و به مناسبت روز جنگلبان، طی تماس تصویری با معاون سیاسی استاندار سمنان دیدار خواهد کرد.

لزوم حراست از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان هم ضمن تبریک روز ملی جنگلبان به تمامی متصدیان حفاظت از منابع طبیعی گفت: کار شما علاوه بر اینکه یک وظیفه انسانی است، به‌نوعی یک عبادت به شمار می‌رود.

وی افزود: بر اساس حدیث ائمه معصومین، شکسته شدن شاخه درختان به مانند شکسته شدن بال فرشتگان است و شما به‌نوعی از فرشتگان این سرزمین حراست می‌کنید که جای تقدیر دارد.

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه امیدواریم فرهنگ‌سازی در جامعه به‌گونه‌ای صورت گیرد که هر فردی در جامعه خود را حافظ منابع طبیعی و یک جنگلبان بداند، تصریح کرد: بعضاً اقداماتی که عمدی نیست و به‌صورت سهوی در جنگل‌ها و مراتع صورت می‌گیرد، باعث آتش افتادن به دل جنگل‌ها می‌شود که بروز آن از عدم آموزش و آگاهی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم مردم پس از حضور در جنگل‌ها و مراتع برای تفریح و تفرج، نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام می‌کنند، اما همچنان تا نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

خجسته‌پور در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط تصویری با نادری، جنگلبان حسین‌آباد کالپوش که در درگیری با متجاوزان عرصه‌های طبیعی مجروح شده بود، گفت: حس مسؤولیت شما که حاضر شدید در راستای حفاظت از منابع طبیعی که متعلق به عموم مردم است، تا پای ایثار جان خود، ازجان‌گذشتگی کنید، قابل‌تقدیر و سپاس بوده و بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: از خداوند متعال آرزوی صحت و سلامت برای شما داریم و هرچه زودتر شفا پیدا کرده و به‌سلامتی دست یابید و همچون گذشته در حفاظت از عرصه‌های طبیعی فعال باشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در ارتباط تصویری دیگر با منیری، جنگلبان شهرستان مهدی‌شهر گفت: خدمت شما به نمایندگی از تمامی جنگلبانان عزیز و همکاران شما در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خسته نباشید عرض می‌کنم و آرزوی صحت و سلامتی دارم و با تلاش شما عزیزان، به نقطه‌های ایدئال فرهنگ‌سازی در جامعه در خصوص حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی دست یابیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول