اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آتش‌سوزی؛ در کمین مراتع و جنگل‌های استان سمنان

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: مردم با رعایت توصیه‌های زیست‌محیطی نسبت به حفاظت از عرصه‌های طبیعی اهتمام بورزند؛ چراکه آتش‌سوزی به‌عنوان تهدید جدی در کمین مراتع و جنگل‌های استان است.

آتش‌سوزی؛ در کمین مراتع و جنگل‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، ابوالفضل صیادجو اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل گرما و خشکی هوا، رویش گسترده پوشش گیاهی و حجم قابل‌توجه علفی و خشک آن در عرصه‌های منابع طبیعی رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع از سوی همگان ضروری است.

وی با توصیه به مردم برای پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع اضافه کرد: پیشگیری و مدیریت اطفای حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از این سرمایه‌های ملی است.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: پیشگیری و مدیریت اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به مشارکت همگانی دارد و مردم با مشاهده کمترین دود یا آتش‌سوزی بلافاصله با مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری از طریق شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند و با رعایت نکات ایمنی در خاموش کردن آتش مشارکت کنند.

صیادجو تأکید کرد: مردم توجه کنند از آنجایی که بعدازظهرها وزش باد شدت می‌یابد، در این زمان به‌هیچ‌عنوان آتش روشن نکنند و درصورتی‌که مجبور به روشن کردن آتش هستند، حتماً با رعایت فاصله از درختان اطراف محل، آتش را از گیاهان علوفه‌ای خشک‌شده دور کرده و با اطمینان از خاموش شدن آتش، محل را ترک کنند.

وی ضمن یادآوری اینکه طبق بررسی‌های به عمل آمده بیشتر حریق‌های حادث‌شده در جنگل‌ها و مراتع استان سمنان در خارج از ساعت کار اداری و روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات اتفاق می‌افتد، گفت: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت به‌خصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی به‌طور جدی خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اقدام اشتباه برخی از کشاورزان در آتش زدن بقایای گیاهان در مزارع تأکید کرد: آتش زدن درختان جنگلی، بوته‌ها و بقایای گیاهی در مزارع و باغ‌ها برابر قانون جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول