اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تخت‌های پر و‌ بستری بیماران روی زمین در بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس

شدت مراجعه بیماران مبتلا به کرونا در گنبدکاووس به حدی شده که بیماران در بخش اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس روی زمین بستری هستند.

تخت‌های پر و‌ بستری بیماران روی زمین در بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وضعیت کرونا در گلستان از مرز بحران در حال رد شدن و‌ رسیدن به شرایط بحرانی است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تقریبا تمام تخت‌های بیمارستانی در استان گلستان پر شده و تعداد انگشت شمار تخت بستری برای پذیرش بیماران‌ کرونایی وجود دارد.

شدت مراجعه بیماران به بیمارستان‌های استان و حتی بستری بیماران با توجه به مقایسه انجام شده از اسفندماه سال ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ در استان گلستان بسیار بیشتر و شدید‌تر شده است.

اما بر اساس اطلاعات موجود شرایط در گنبدکاووس بسیار بدتر از سایر نقاط استان است به طوری که هادی حق‌شناس استاندار گلستان در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد در بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس هر نیم متر بیماران روی زمین بستری هستند.

این امر مورد سوال خبرنگاران پس از جلسه ستاد از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار‌گرفت که وی ضمن تایید این موضوع گفت: متاسفانه در بخش اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس این شرایط حاکم است.

عبدالرضا فاضل گفت: شرایط گنبدکاووس شرایط بحرانی است و جلسه‌ ویدئو کنفرانسی با شبکه بهداشت و درمان شهرهای شرق استان گلستان داشتیم سعی کردیم از شهرهای مینودشت، کلاله و آزادشهر تخت‌ها را خالی کنیم تا در صورت لزوم امشب یا فردا شب بیماران را از گنبدکاووس به این شهرها منتقل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس ۱۰۵ بیمار بستری هستند و ظرفیت این بیمارستان کاملا پر است.

براساس این گزارش، شب گذشته ۱۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بر اثر ویروس کرونا جان باختند و در حال حاضر یک هزار و ۱۳۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۳۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و ۵۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

موج ابتلای کودکان به کرونا افزایش یافته که این موضوع باعث نگرانی دانشگاه علوم پزشکی شده است.

ابتلای کودکان به کرونا ضمن بروز مشکل برای آنها درصد ابتلای بزرگسالان به کرونا را به دایل ناقل بودن کودکان، افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول