اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کرونای فاجعه‌بار در ریه‌های گلستان/ بستری روزانه ۲۳۰ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شرایط کرونا در گلستان بحرانی است و مرگ‌ها دو رقمی شده و پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا پایان هفته آینده به فاجعه تبدیل شود.

کرونای فاجعه‌بار در ریه‌های گلستان/ بستری روزانه ۲۳۰ بیمار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا به بحران کرونا در سطح استان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نسبت به هفته گذشته و حتی نسبت به روز سه شنبه شاهد افزایش میزان بستری بیماران هستیم و روزانه ۲۳۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود روند تا پایان هفته به همین شکل باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: با وجود تذکرات بسیار زیاد به مردم شاهد رعایت دستورات بهداشتی در سطح بسیار پایینی هستیم.

فاضل گفت: امروز شرق استان به سمتی رفته که دیگر تخت بستری نداشته باشیم و شاید تا پایان هفته کل استان چنین شرایطی را تجربه کند.

وی افزود: نزدیک به یک هزار و ۹۰۰ بیمار تحت درمان در سطح استان به صورت بستری و سرپایی داریم و اگر رعایت دستورات بهداشتی را نداشته باشیم و فعالیت مشاغل محدود نشود شرایط بدتری را تجربه کنیم و این هفته و هفته بعد هفته فاجعه‌باری برای استان باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: این نوع جهش یافته ویروس در حال مبتلا کردن اطفال و انتقال به بزرگسالان است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند شرایط مرگ و میر که از روز گذشته دو رقمی شده همین روال ادامه داشته باشد.

فاضل درباره انجام واکسناسیون در استان تاکید کرد: روند تزریق افزایشی است و حجم واکسن خیلی خوبی وارد استان شده و هدف ما این است روزانه نزدیک به ۲۰ هزار واکسن را تزریق کنیم.

وی گفت: سه شنبه گذشته ۱۱ هزار واکسن را تزریق کردیم و روز گذشته ۷ هزار واکسن را تزریق کردیم و امروز نزدیک به ۱۰ هزار یا ۱۱ هزار واکسن را تزریق خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: تا روز گذشته ۱۳۷ هزار واکسن را تزریق کردیم که کادر درمان، گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال با پوشش بالای ۷۵ درصد واکسینه شدند.

فاضل گفت: ما حتی روزهای تعطیل در مراکز تجمیعی تزریق واکسن را انجام می‌دهیم و حتی مراکز جامع سلامت هم در ساعات اداری تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: ما در یک اقدام متفاوت و براساس مصوبه ستاد استانی در شهرستان‌های آق‌قلا، مراوه‌تپه و گمیشان، واکسن افراد بالای ۵۰ سال را آغاز کردیم اما درخواست مجوز کردیم از وزارت بهداشت که برای تمام استان برای افراد بالای ۵۰ سال واکسن را تزریق کنیم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول