اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استاندار سمنان: طرح پساب سمنان تعیین تکلیف شود

استاندار سمنان گفت: روند اجرایی طرح استفاده از آب پساب سمنان در کمترین زمان ممکن باید تعیین تکلیف شود و اقدامات تسریع یابد.

استاندار سمنان: طرح پساب سمنان تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان ظهر امروز در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی استان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: لازم است تا روند امور اجرایی پیرامون طرح استفاده از آب پساب سمنان در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شده و اقدامات تسریع یابد.

وی افزود: علی‌رغم اقدامات خوب انجام شده در حوزه استفاده از آب طرح پساب سمنان، پیشرفت عمده‌ای در خصوص این طرح حاصل نشده که نیاز است تا دستگاه‌های متولی امر تلاش ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده و کوتاهی به وجود آمده را جبران کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های استارت آپی و دانش‌بنیان به ویژه در حوزه آب و انرژی امری حائز اهمیت است، از اجرای طرح افزایش راندمان و کاهش انرژی در چاه‌های آب کشاورزی استان استقبال کرد.

آشناگر ادامه داد: کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان و کاهش هزینه‌های کشاورزان از جمله اهداف اجرایی طرح است که باید محقق شود.

وی عنوان کرد: این طرح به صورت پایلوت بر روی ۱۰ عدد چاه آب کشاورزی استان به صورت پایلوت و آزمایشی انجام شود تا در صورت موفقیت در مرحله آزمایشی، تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد و قراردادهای اجرایی مرتبط با آن در سطح استان اجرایی می‌شود.

ایرج حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث طرح استفاده از آب پساب سمنان، بر اساس مصوبه جلسه قبل، نشستی ما بین شرکت‌های آب منطقه‌ای، آبفا، سازمان صمت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شرکت شهرک‌های استان انجام شد و مسائل در حال پیگیری است.

وی افزود: در مورد تخصیص آب طرح پساب سمنان، پیگیری‌ کردیم بر اساس تقاضای آب منطقه‌ای، مصوبه صدور مجوز تخصیص آب استان به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان عنوان کرد: مقرر شد چاه‌های تحت مدیریت دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها در اختیار شرکت آبفا قرار گیرد که این مهم اجرایی شده و آب‌رسانی و ارائه خدمات در حال انجام است.

حیدریان گفت: خودداری شهرداری‌ها در استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز از دیگر مصوبه‌های جلسه قبل بود؛ شهرداری‌های سرخه، دیباج، دامغان و کهن‌آباد پاسخ‌هایی در این حوزه مبنی بر رعایت موارد را ارسال کردند و مابقی شهرستان‌ها نیز رعایت موارد را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش فارس، پیگیری مصوبات جلسه قبل و رفع موانع احتمالی، ارائه گزارش شرکت تولیدی استارت آپی و دانش‌بنیان فعال در حوزه انرژی و آب در مورد طرح مکانیزم کاهش انرژی و افزایش راندمان در چاه‌های آب کشاورزی از جمله دیگر مسائلی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول