اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

باز هم وعده؛ این‌بار در طرح «پساب»/ چرا شهرداری سمنان به تعهداتش عمل نمی‌کند؟

استفاده از پساب در سمنان اولویت مهمی برای جبران کمبود آب در مرکز استان است؛ اما چرا شهرداری سمنان به تعهداتش در زمینه اجرای طرح تصفیه پساب عمل نمی‌کند؟

باز هم وعده؛ این‌بار در طرح «پساب»/ چرا شهرداری سمنان به تعهداتش عمل نمی‌کند؟

خبرگزاری فارس- سمنان: کم‌آبی همواره یکی از مشکلات جدی استان سمنان بوده که تنگناهای متعددی را سبب شده و مانع اصلی توسعه صنعتی این استان محسوب می‌شود.

در شرایطی که اجرای طرح‌های انتقال آب یا سدسازی با مؤلفه‌های مهمی چون تخصیص اعتبارات هنگفت و زمان زیاد همراه است، استفاده از پساب در سمنان اولویت مهمی برای جبران کمبود آب در مرکز استان محسوب می‌شود.

شهرداری سمنان از سال‌ها پیش قرار بوده تا در راستای بهره‌گیری از پساب موجود در مرکز استان اقدام کند؛ اما چرا به تعهداتش در زمینه اجرای طرح تصفیه پساب عمل نمی‌کند؟

پیمانکار قبلی نتوانست؛ شهرداری هم معطل می‌کند

ایرج حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در همین باره می‌گوید: در شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی استان سمنان مقرر شد که راه‌اندازی طرح تصفیه پساب سمنان و نحوه پیشرفت کار بر اساس زمان‌بندی مشخص شود.

او گفت: با تغییر پیمانکار، طرح تصفیه پساب سمنان به شهرداری سمنان واگذار و قرار شد با پیشنهاد استاندار سمنان هر سه ماه یک‌بار، گزارشی از پیشرفت این طرح ارائه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بیان کرد: طرح تصفیه پساب سمنان طولانی شده و با تأمین منابع مالی باید برای تسریع در تکمیل این طرح اقدام شود.

حیدریان بیان کرد: پیمانکار قبلی طرح تصفیه پساب سمنان نتوانست به تعهدات خود عمل کند؛ اما با تغییر پیمانکار، امیدواریم شهرداری سمنان برای ساخت و تکمیل این طرح اقدام کند.

او افزود: طرح تصفیه پساب سمنان از نظر زمان‌بندی پیشرفت فیزیکی خوبی ندارد و باید با تلاش شهرداری سمنان تعهدات سالانه این طرح عملیاتی شود.

سالانه ۲۵ کیلومتر را باید اجرا کنید

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم می‌گوید: شهرداری سمنان، پیمانکار جدید طرح تصفیه پساب سمنان است که باید بر اساس زمان‌بندی، این طرح را در گام اجرایی قرار دهد.

وی با ذکر اینکه شهرداری سمنان سالانه ۲۵ کیلومتر طرح راه‌اندازی پساب را باید اجرا کند، اظهار کرد: سرعت کار برای اجرای طرح راه‌اندازی پساب سمنان افزایش یابد و پیشرفت کار در زمان حاضر خوب نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در راه‌اندازی طرح پساب سمنان به هیچ عنوان نباید کار متوقف شود و با تأمین منابع، پیشرفت در کار بر پایه زمان در نظر گرفته شده، گزارش شود.

کار را طبق زمان‌بندی تحویل دهید

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان هم تأکید می‌کند: تاکنون سه کیلومتر از طرح تصفیه پساب سمنان در دست اجرا قرار دارد و تا تکمیل طرح و انجام ۸۰ کیلومتر خیلی فاصله باقی مانده است؛ باید شهرداری سمنان به‌عنوان پیمانکار این طرح، وقت و پول بیشتری بگذارد تا این طرح به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، شهرداری سمنان می‌تواند علاوه بر فروش آب به بخش صنعت و تولید در توسعه فضای سبز و راه‌اندازی کمربند سبز با مشارکت منابع طبیعی اقدام کند.

آشناگر تصریح کرد: هر سه ماه یک‌بار از پیشرفت فیزیکی طرح تصفیه پساب سمنان گزارش کار ارائه شود و اگر شهرداری سمنان نتواند به تعهدات خود عمل کند، تصمیمات دیگری برای اجرای این طرح اتخاذ شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه طرح تصفیه پساب شهر سمنان پروژه بزرگی است، گفت: شهرداری سمنان برای تأمین مالی این طرح فکری کند.

آشناگر افزود: سمنان استان کم‌آبی بوده و منابع آب در این استان محدود است که باید وضع موجود را مدیریت کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایط کم‌آبی در استان سمنان را جدی بگیریم و برای جبران کسری آب با توجه به وضع موجود، مدیریت منابع داخلی و اصلاح الگوی مصرف و در کنار آن انتقال آب از سایر حوزه‌ها مدنظر باشد.

استاندار سمنان اضافه کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در ارتباط با مدیریت منابع آب و اجرای سند سازگاری با کم‌آبی جلسات مستمر با مدیران شهرستانی مرتبط و فرمانداران برگزار نمایند.

آشناگر اضافه کرد: در سفر رئیس قوه قضائیه به استان سمنان تصمیمات قضائی در ارتباط با طرح‌های مشترک سمنان با دیگر استان‌ها اتخاذ شد که لازم است مدیران مربوط با بررسی فرایند کار، گزارشی از پیشرفت طرح‌ها ارائه دهند.

او گفت: با ارسال گزارش کار طرح‌های مشترک سمنان با دیگر استان‌های کشور، برای رفع مشکلات و تسریع در انجام امور، مسائل و موانع احتمالی به رئیس قوه قضائیه برای پیگیری امور ارسال خواهد شد.

فقط وعده ندهید!

به‌هرحال، مردم در روزهای پایانی عمر شورای شهر سمنان از مسؤولان و اعضای شورا و شهرداری سمنان می‌خواهند در این روزها فقط وعده‌های بزرگ ندهند و نسبت به اجرای تعهدات باقی مانده از گذشته نیز اهتمام داشته باشند.

یکی از گله‌های مکرر مردم، کلنگ‌زنی و آغاز پروژه‌های متعدد در روزهای پایانی عمر شوراست؛ در حالی که هنوز تعداد قابل‌توجهی از طرح‌های مهم قبلی روی زمین مانده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول