اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

موافقت با تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی به طرح پساب سمنان

شهردار سمنان از موافقت شورای شهر با تخصیص نقدی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح پساب سمنان خبر داد.

موافقت با تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی به طرح پساب سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد ناظم‌رضوی دوشنبه‌شب در نشست تسریع در اجرا و تکمیل طرح نیمه‌تمام پساب سمنان در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر سمنان موافقت خود را با تخصیص نقدی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح پساب سمنان اعلام کرده است.

وی افزود: اجرای طرح پساب سمنان با جدیت از سوی شهرداری سمنان به‌عنوان سرمایه‌گذار این طرح به جلو خواهد رفت و نسبت به انجام تعهدات خود دغدغه داریم.

شهردار سمنان ادامه داد: با تکمیل طرح پساب سمنان علاوه بر جلوگیری از هدررفت منابع و اشتغال‌زایی، درآمد خوبی نصیب شهرداری سمنان می‌شود که از منابع مالی پایدار جدید برای توسعه و عمران مرکز استان استفاده خواهد شد.

مقدمات تخصیص آب خاکستری پساب سمنان سریع‌تر انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: مقدمات تکمیل طرح و تخصیص آب خاکستری پساب سمنان هرچه سریع‌تر از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان سمنان انجام شود.

منوچهر فخری افزود: یکی از فعالان اقتصادی برای مشارکت در تکمیل طرح پساب سمنان و بهره‌مندی از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از آب خاکستری پساب سمنان برای راه‌اندازی کارخانه فولاد اعلام آمادگی کرده که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوط پیگیری‌های لازم در این ارتباط انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان به‌عنوان سرمایه‌گذار تکمیل طرح پساب سمنان ورود کرده و با توجه به اینکه تصمیمات در ارتباط با مسأله آب در استان سمنان حاکمیتی است، اهلیت فعالان اقتصادی برای همکاری با شهرداری سمنان در تکمیل طرح پساب سمنان مشخص خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: اجازه مشارکت فعال اقتصادی خواهان سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کارخانه فولاد در طرح تکمیل پساب سمنان با انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه سرمایه‌گذار، شهرداری سمنان و شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

فخری تصریح کرد: تا حداکثر ۲۰ روز آینده سرمایه‌گذار طرح راه‌اندازی کارخانه فولاد در شهرستان سمنان طرح خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تحویل دهد و بعد از تشخیص اهلیت سرمایه‌گذار، گزارش‌های لازم برای پیگیری امور به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با ترک تشریفات و اخذ مجوزهای لازم می‌تواند با فراهم کردن مقدمات کار در تکمیل طرح پساب سمنان همکاری کند.

وی اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای سمنان هم نسبت به تخصیص و نوع مصرف آب خاکستری پساب سمنان با شرکت آب و فاضلاب استان سمنان نشستی تا دو هفته آینده را برگزار کند.

لزوم جامع‌نگری در اجرای طرح پساب سمنان 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز گفت: جامع‌نگری در اجرای طرح پساب سمنان با هدف جذب سرمایه‌گذار و افزایش رونق کسب و کار موردتوجه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان سمنان باشد.

علیرضا شریفی‌نژاد افزود: تکمیل طرح پساب سمنان با توجه به رغبت یکی از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در بخش فولاد، زمینه‌سازی رونق روزافزون کسب و کار در استان سمنان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کلان‌نگری در اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی ضروری است و مصلحت استان سمنان برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در بررسی طرح‌ها، موردتوجه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: با تکمیل طرح پساب سمنان علاوه بر آبادانی شهر سمنان، اشتغال پایدار برای جوانان منطقه ایجاد خواهد شد.

آمادگی برای سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی در سمنان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: این جلسه در ارتباط با تعیین تکلیف تخصیص پساب فاضلاب شهر سمنان تشکیل شده است.

امیر خلیلی‌خواه بیان کرد: در سال ۱۳۹۵ تفاهم‌نامه‌ای از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری وقت استان سمنان با یک شرکت سرمایه‌گذار خارجی برای تکمیل طرح پساب سمنان انجام شد که به دلیل روند کند سرمایه‌گذاری و پیش نرفتن طرح، عملیات تکمیل پساب سمنان به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد.

وی افزود: مقرر شد شهرداری سمنان به‌عنوان سرمایه‌گذار جدید طرح، ۳۷ هزار انشعاب و ۸۰ کیلومتر لوله انتقال پساب و همچنین بازسازی و ساخت تصفیه‌خانه‌های جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ادامه داد: با در نظر گرفتن تکمیل طرح انتقال پساب سمنان، یک فعال اقتصادی برای سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای راه‌اندازی واحد صنعتی بزرگ فولاد در شهرستان سمنان اعلام آمادگی کرده است.

خلیلی‌خواه عنوان کرد: درمجموع ظرفیت آب قابل تخصیص پساب سمنان ۳۵۰ لیتر بر ثانیه است که بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که تاکنون به نتیجه نرسیده، قرار است ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به شهرک صنعتی سمنان، ۵۰ لیتر بر ثانیه به شهرداری سمنان و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به سرمایه‌گذار راه‌اندازی واحد صنعتی بزرگ فولاد واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار راه‌اندازی واحد صنعتی بزرگ فولاد اعلام آمادگی کرده است تا در روند تکمیل طرح تصفیه‌خانه پساب سمنان با شهرداری سمنان همکاری داشته باشد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول