اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

استفاده از نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش‌سراها استفاده کرد تا از انباشت و عدم استفاده از امکانات جلوگیری کنیم.

استفاده از نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: «پژوهش سرا» یک موقعیت یادگیری است و حق همه دانش آموزان است که از امکانات پژوهش‌سراها استفاده کنند و باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش‌آموزان، تسهیل شود.

وی با بیان این که توسعه پژوهش‌سراها به امکانات نیاز دارد، اظهار کرد: در بحث توسعه پژوهش‌سراها  باید الگوریتمی در نظر گرفته شود تا توسعه کمی و کیفی پژوهش‌سراها را به‌طور همزمان به همراه داشته باشد.

وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: دستاوردهای پژوهش‌سراها شگفت‌آور است و باید به‌عنوان یک تصمیم جدی، پژوهش‌سراها با هم شبکه شوند زیرا با روش‌های قدیمی نمی‌توانیم نتایج جدید و مطلوبی را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: پژوهش‌سراهای غیردولتی باید توسعه یابد و نیازمند اندیشه خلاقانه برای باز کردن مسیرها هستیم و توسعه کیفی بر توسعه کمی اهمیت دارد.

حاجی میرزایی ضمن تأکید بر این نکته که باید فرصتی را فراهم کنیم تا همه دانش‌آموزان از این ظرفیت استفاده کنند، افزود: باید از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سراها استفاده کرد تا از انباشت و عدم استفاده از امکانات جلوگیری کنیم.

در ابتدای این نشست علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش با تشریح فعالیت‌های پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی گفت: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در راستای راهکار 6-6 سند تحول و برای تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری ،طراحی‌شده که اصل غنی‌سازی محیط مدرسه را به‌عنوان هدف اصلی در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: مأموریت پژوهش‌سراها، کیفیت‌بخشی، تأمین و بسط عدالت آموزشی بوده است که به دو شیوه دولتی و غیردولتی اداره خواهد شد. تاکنون این پژوهش سراها به‌صورت دولتی اداره می شد و بخش غیردولتی در آن حضور نداشت.

معاون آموزش متوسطه با تشریح فعالیت پژوهش سراها در ۷حوزه، اظهار کرد: جهت‌گیری اصلی پژوهش‌سراها، ایجاد فعالیت‌های علمی و پژوهشی است که دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی در آن مشارکت دارند‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول