اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رشد فناوری در پژوهش سراهای دانش‌آموزی کلید می خورد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: رشد فناوری در پژوهش سراهای دانش‌آموزی کلید می خورد که می‌تواند دستاوردهای چشمگیری را برای جامعه و صنعت به وجود آورد.

رشد فناوری در پژوهش سراهای دانش‌آموزی کلید می خورد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه تمامی تجهیزات حوزه زیست فناوری ساخت داخل است، گفت: یکی از برنامه‌های مستمر در حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی، تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی است؛ قبل از آن هم در حوزه نانو، سلول‌های بنیادی و هوافضا حمایت‌های خوبی انجام گرفته است و ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه زیست فناوری همکاری خوبی را با آموزش و پرورش در تجهیز پژوهش‌سراها داریم‌؛ چراکه نگاه جدیدی که در آموزش و پرورش ایجاد شده است می‌تواند تشنگی که در حوزه پژوهش از لحاظ کمبود تجهیزات وجود داشت را برطرف کند؛ در حوزه تجهیزات زیست فناوری خوشبختانه تمامی تولیدات تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

ستاری با بیان اینکه تمام کیت‌های آزمایشگاهی و مواد اولیه در تجهیزات آزمایشگاهی برای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی ساخت داخل است، گفت: با این اقدام، نوجوانانی که در حوزه زیست فناوری در آموزش ابتدایی قرار دارند با تجهیزات ایرانی آشنا می‌شوند و روش‌های آزمایش‌های مختلف را با توجه به ایده‌های جدیدی که دارند انجام می‌دهند که مطمئنا دستاوردهای آنها برای کشور مفید خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول