اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

افزایش تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به 665 پژوهش‌سرا

وزیر آموزش و پرورش گفت: توانستیم تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را از 300 پژوهشسرا به 665 پژوهش‌سرا افزایش دهیم و نشان می‌دهد که رویکرد ما پژوهشی است.

افزایش تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به 665 پژوهش‌سرا

خبرگزاری فارس ـ ابراهیم آناهید: محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و تقدیر از معلمان پژوهنده کشور اظهار کرد: هفته پژوهش فرصت مغتنمی است که از چشم‌انداز سند تحول، به مدرسه، معلم و دانش‌آموز مورد نظر سند بنگرد؛ چشم‌اندازی که سند تحول ترسیم می‌کند که چگونه معلم و چگونه دانش‌آموزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پرسشگری، پژوهشگری، اندیشه‌ورزی جزو ضرورت‌های این تصویر از آینده آموزش و پرورش است و یک تغییر رویکرد اساسی در نظام تعلیم و تربیت شکل خواهد گرفت؛ گام‌های تحول آغاز شده و به سرعت شتاب می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمی که نتواند دانش‌آموز خود را خلاق و پرسشگر بار بیاورد، در کار توفیق ندارد.

حاجی‌میرزایی افزود: امسال بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها و مراکز کاردانش گذاشتیم و توانایی دانش‌آموزان را برای کارهای مهارتی و ارتقای توانمندی آنها افزایش دادیم.

وی ادامه داد: توانستیم تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را از 300 پژوهشسرا به 665 پژوهشسرا افزایش دهیم و نشان می‌دهد که رویکرد ما پژوهشی است و پژوهش یک توانایی عام برای همه انسان‌هاست چرا که همه ما برای حل مسائل‌مان به نگاه پژوهش‌مدار نیازمندیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول