اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کاهش میزان قطعی آب و خاموشی برق در قزوین/مردم الگوی مصرف را رعایت کنند

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به وجود بحران آب در استان و قطعی آب و خاموشی برق در برخی شهرها، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته، در هفتهٔ اخیر شاهد کاهش قطعی و خاموشی در این ۲ حوزه بودیم و تلاش می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان قطعی و خاموشی‌ها کاهش پیدا کند.

کاهش میزان قطعی آب و خاموشی برق در قزوین/مردم الگوی مصرف را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه کمیته اضطراری مدیریت مصرف آب و برق که با حضور مدیران عامل آبفای استان، توزیع نیروی برق و نمایندگان فرمانداران و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در سالن جلسات حوزه عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به فرارسیدن فصل گرما و کمبود منابع آب و برق در سطح استان، در هفته‌های گذشته به ناچار با قطعی آب و خاموشی برق در برخی ساعات شبانه روز مواجه بودیم. 
وی مدعی شد: با اقدامات صورت گرفته، در هفتهٔ اخیر شاهد کاهش قطعی و خاموشی در این ۲ حوزه بودیم و تلاش می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان قطعی و خاموشی‌ها کاهش پیدا کند.
فرخزاد با اشاره به وارد کردن چاه‌های جدید در مدار آبرسانی، تصریح کرد: شهرستان قزوین و تاکستان و همچنین برخی از روستاهای حومهٔ تاکستان از آب شرب چاه‌های جدید بهره‌مند هستند.
وی ادامه داد: در رنگبندی وضعیت آب، شهرهای اقبالیه، الوند و سیردان جزو شهرهای قرمز و شهرستان‌های آبیک، تاکستان، آوج جزو شهرستان‌های نارنجی و شهرستان قزوین، زرد هستند که به ترتیب اولویت در معرض بحران کم آبی قرار گرفته‌اند. 
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به ارتباط مستقیم قطعی برق با آب، مقرر شده است که تعداد ژنراتورهای سیار این استان افزایش پیدا کند تا قطعی برق عامل قطعی آب نشود. 
وی در پایان با اشاره به افت سطح آب‌های زیرزمینی، اظهار داشت: بحران آب و برق موضوعی سراسری است و تنها مختص استان قزوین نیست و بیشترین راهکار برای مقابله و گذر از این بحران، رعایت مصرف آب و برق توسط مصرف کننده‌ها است.
انتهای پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول