اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جهاددانشگاهی باز کننده گره کور اقتصاد و فرهنگ کشور است/ ضرورت پیوست‌نگاری رسانه‌ای در رستاخیز علمی

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان با اشاره به ضرورت پرچمداری رستاخیز عملی و فرهنگی توسط جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند گره کور اقتصاد و فرهنگ کشور را باز کند.

جهاددانشگاهی باز کننده گره کور اقتصاد و فرهنگ کشور است/ ضرورت پیوست‌نگاری رسانه‌ای در رستاخیز علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان یکی از بسترهای جدی و عملیاتی حوزه تقریب در کشور با ورود به استان گلستان و استقرار در شهرستان گنبدکاووس که به درستی به عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های تقریبی شناخته می‌شود در حال ایفای نقش مداوم و مبتنی بر دانش است. از سویی دیگر جهاد دانشگاهی نیز به عنوان متولی تعلیم و تربیت در حوزه دانشجویی و جوانان با رسالت‌های سنگین علمی، پژوهشی، فرهنگی و تحول‌آفرینی اقتصادی و فناوری با دارا بودن مرکزی فعال در گنبدکاووس با نگاهی ژرف به پیوست‌های فرهنگی حوزه دانش از سال گذشته فعالیت‌های مبتنی بر تقریب مذاهب را با نخستین جایزه سالانه حجت‌الاسلام سبحانی آغاز کرد. از این رو نشستی میان مدیران دانشگاه مذاهب اسلامی و مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس به منظور برررسی راهکارهای همکاری و هم‌افزایی این دو نهاد برگزار شد.

* ورود جهاد دانشگاهی به کنشگری اجتماعی/ پیام تمجید رهبر از جهاد دانشگاهی را دریابیم

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان در این دیدار با اشاره به تاریخچه پرافتخار جهاد دانشگاهی در مسیر تثبیت و شکوفایی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: روند شکل‌گیری جهاد دانشگاهی و مراتب تکمیل این نهاد انقلابی چهره‌ای جدید از آن را در ذهن متبادر می‌کند.

حسن بیارجمندی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در ورای فعالیت‌ها و رسالت‌های دانشی و پژوهشی خود به کنشگری اجتماعی روی آورده است، افزود: نگاه عمیق و ملی جهاد دانشگاهی در این حوزه امروز و در مقطع حساس و تاریخی کشور باید به کمک آمده و کنشگری این نهاد را نسبت به بسیاری از امور فرهنگی و اجتماعی نیز پررنگ‌تر کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تعاریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از جهاد دانشگاهی، ادامه داد: وقتی ولی امر مسلمین جهان پرچمداری رستاخیز علمی و فرهنگی در دانشگاه‌های کشور و جهش علمی و فرهنگی را بر دوش جهاد دانشگاهی قرار داده است بدون شک یکی از پیام‌های آن اهمیت و ظرفیت‌های بی‌کران این مجموعه جوان و خودباور است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان با انتقاد از عدم خودباوری در بسیاری از مجموعه‌های استانی نسبت به ایجاد تحول بنیادین در حوزه کاری خود، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به جوانی، روحیه انقلابی و جهادی از این قاعده مستثنی است و می‌تواند با خودباوری همیشگی خود بدون وقفه برای پرچمداری علمی و فرهنگی در استان آستین همت را بالا بزند.

* ضرورت اصلاح اختلالات تصویری و ادراکی در فضای مجازی

بیارجمندی با اعلام آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی برای همکاری در شرق استان گلسان با جهاد دانشگاهی برای توسعه و ترویج اهداف این خاستگاه تمدنی یعنی جرجان قدیم، اضافه کرد: این منطقه قطب و پایتخت تقریب بین مذاهب اسلامی از دوره سلجوقیان بوده که بعد از انقلاب نسخه اصیل و ناب اسلامی آن از سوی امام راحل تبیین و تشریح شد.

وی با درخواست همکاری از جهاد دانشگاهی در حوزه تخصصی فعالیت‌های تقریبی با عنایت به رسالت این نهاد انقلابی در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی، اضافه کرد: کارنامه درخشان و خدمات برجسته جهاد دانشگاهی در گام اول انقلاب اسلامی قابل تقدیر بوده اما ضعف پیوست نگاری رسانه‌ای _هنری با عنایت به جنگ تحمیلی شناختی و ادراکی که به طور خاص بر دانشگاه‌ها و مراکز علمی سایه سنگین افکنده است در کنار اصلاح اختلالات تصویری و ادراکی کنونی در فضای اینترنت و فضای مجازی براساس مولفه‌های شناختی و ادراکی باید مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است در این دیدار «متین تقی‌بائی» مدیر و «مهدی باقریان» کارشناس مرکز آموزش جهاد دانشگاهی ضمن تشریح فعالیت‌ها و حوزه‌های تخصصی جهاد دانشگاهی بر آمادگی کامل این نهاد برای ارائه خدمات دانش‌محور، پژوهش‌محور و فرهنگی به نهادها و دانشگاه‌های مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول