اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

موانع مقابله اثرگذار با موادمخدر در مازندران

مقابله با موادمخدر در مازندران دارای موانعی است که اثرگذاری اقدامات را کم‌رنگ می‌کند.

موانع مقابله اثرگذار با موادمخدر در مازندران

خبرگزاری فارس مازندران ـ عمران اکبرنژاد|مواد مخدر دارای تاریخچه پرفراز و نشیبی است که از استفاده تفننی تا صنعت مواد‌مخدر استمرار دارد؛ مقابله با مواد‌مخدر هم قدمتی طولانی دارد که از برخورد خشن تا سهمیه‌بندی مواد برای معتادان است.

استان مازندران به عنوان استانی مسافر‌پذیر و دارای شرایط طبیعی و جغرافیایی مناسب است و درج اخبار کشف و ضبط مختلف و متنوع مواد صنعتی و سنتی در رسانه‌ها بیانگر وجود برجسته این آسیب اجتماعی در استان است ولی به نظر می‌رسد برای مقابله اثرگذار با آن در استان مازندران موانعی وجود دارد.

عدم وجود آمار متمرکز آسیب‌های اجتماعی از مشکلاتی است که بررسی، ارائه راهکار و مقابله با آسیب‌ها را با دشواری مواجه می‌کند.

آمارهای مختلف در ادارات بهزیستی، انتظامی، واحد اجتماعی استانداری و سایر ادارات مرتبط با غیرمرتبط باعث شد تا هر ‌کدام از این ادارات و نهاد‌ها اقدام به ارائه مبهم این آمارها کنند و اشکال این مسئله آن است که وضعیت کنونی معتادان، وضعیت تحصیلی و شغلی، مبدا شروع اعتیاد آنان، جایگاه اجتماعی و فرهنگی آنان مشخص نیست تا راهکارهای متناسب تدبیر شود و ارزیابی زمانی برای موفقیت یا عدم موفقیت طرح‌های مقابله با اعتیاد هم مشخص شود که در این موضوع خلا مشخص وجود دارد.

مجرم‌بودن یا بیمار‌بودن معتاد همچنان به سرانجام مشخص در افکار عمومی نرسیده‌ است و نوع نگاه مردم و برخی مدیران بر مجرم‌بودن و نوع نگاه کارشناسان و برخی دیگر از مدیران بر بیمار‌بودن معتادان است و این پراکندگی دیدگاه بر اصل تعریف همگانی اثر گذاشته است و از آنجائیکه نوع برخورد با بیمار و مجرم متفاوت است، همراهی یا عدم همراهی افکار عمومی مانع بزرگی در مقابله با اعتیاد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول