اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کشف بیش از ۶ تن مواد مخدر طی یکسال گذشته در مازندران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اعلام اینکه در استان طی یک‌سال
گذشته ۶ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد، گفت: در بخش کشفیات با رشد ۲۹ درصدی مواجه بودیم.


کشف بیش از ۶ تن مواد مخدر طی یکسال گذشته در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد مظفری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه اظهار کرد: با توجه به رشد مصرف مواد مخدر و کشفیات ضرورت دارد که از بستر رسانه برای کارزار رسانه‌ای استفاده کنیم.

وی گفت: بحث کارزار رسانه‌ای را به صورت جدی در سال آینده پیگیری می‌کنیم و باید زمینه افزایش ارتقا دانش اعتیاد در جامعه به صورت جدی‌تر فراهم شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اعلام اینکه در ماده ۱۶ اقدمات مناسب انجام شده است، افزود: برای ساماندهی مسائل اعتیاد نیاز داریم که همه دستگاه‌های اجرای پای کار باشند.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران ۶ تن و ۶۰۰ کیلو مواد مخدر کشف شده است، گفت: ۱۱۸ باند شناسایی شدند و در بخش کشفیات با رشد ۲۹ درصدی مواجه بودیم.

مظفری ادامه داد: بخشی زیادی از مواد مخدر کشف شده توسط نیروی انتظامی استان مازندران بوده و مابقی توسط واجا و نیروهای سپاه و بسیج کشف شده است و در واجا هم اقدامات خوبی در زمینه کشفیات انجام شده است،میزان کشفیات مواد مخدر واجا با رشد ۵۰ درصدی مواجه شده است.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران با اعلام اینکه روزانه ۳۲ نفر در استان مازندران به دلیل اعتیاد به مواد مخدر دستگیر می‌شوند، گفت: در این زمینه باید همکاری‌های مناسب‌تری انجام شود.

وی با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های جدی ما زنانه شدن اعتیاد است، گفت: برای جلوگیری از کاهش آسیب‌های مواد مخدر، استان مازندران پیگیری ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان یارانه درمان اعتیاد پرداخت می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از مرگ ۵۸ نفر به دلیل ابتلا به مواد مخدر خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته با رشد ۱۲ درصدی تعداد فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه از ۱۴۲ سازمان مردم نهاد با این مجموعه همکاری می‌کنند، گفت:۶۴ بخش در حوزه پیشگیری ۸۳ سمن درمان و سمن در بخش اشتغال همکاری دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول