اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اولویت شهرهای ساحلی توسعه دریامحور است/ ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها ضروری است

یک حقوق‌دان هرمزگانی اظهار کرد: اولویت توسعه شهرهای ساحلی می‌بایست توجه به دریا به عنوان مزیت اصلی آنها باشد و تمامی حقوق و قوانین عمومی و قانون‌گذاری‌های حوزه شهری نیز منطبق بر این موهبت خدادادی استوار شود.

اولویت شهرهای ساحلی توسعه دریامحور است/ ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فخرالدین پیشوایی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: شهرهای ساحلی در دنیا معمولا پیشرفته و توسعه‌یافته هستند اما فقدان توسعه متوازن در هرمزگان موجب شده تا عملا در بندرعباس به عنوان مرکز هرمزگان شاهد بیش از 42 درصد بافت فرسوده شهری باشیم.

وی افزود: شیوه توسعه شهر در دیگر محلات نیز به شکل پایداری صورت نگرفته و این محلات نیز در زمان کوتاهی ممکن است به سرنوشت دیگر مناطق فرسوده گرفتار شوند و لذا توسعه متوازن زیرساخت‌های شهری با کیفیت مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این فعال اجتماعی در هرمزگان با بیان این که شهر را صرفا بر پایه درآمدهای حاصل از تراکم فروشی و کمک‌های مالیاتی نمی‌توان اداره کرد چرا که این درآمدها در اغلب مواقع بخصوص در سال‌های اخیر پایدار نبوده‌اند و توسعه شهر را با فراز و فرودهایی مواجه کرده‌اند.

پیشوایی تصریح کرد: اولویت توسعه در شهرهای ساحلی می‌بایست توجه به دریا به عنوان مزیت اصلی آن باشد و تمامی حقوق و قوانین و جهت‌دهی‌های توسعه‌ای را بر استفاده مناسب از دریا سوق داد اما در حقیقت ماجرا در بندرعباس عملا بهره مناسبی حتی به لحاظ توسعه شهری نیز از دریا نبرده‌ایم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت حقوق‌دانان هرمزگان به منظور الزام صنایع غرب بندرعباس به ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: نمی‌توان در مجاورت با بزرگ‌ترین بنادر و پالایشگاه‌های کشور قرار داشت اما مردم شهر سهمی از نقش این مراکز و بنگاه‌های مهم اقتصادی در محیط پیرامونی و محل زندگی خود مشاهده نکنند.

این حقوق‌دان هرمزگانی ادامه داد: ایجاد پیوندهای فرهنگی و اجتماعی با صنایع کلیدی غرب بندرعباس و ملزم کردن آنان به ایفای نقش خود در محیط زندگی خانواده‌های خود در شهر بندرعباس نیز از جمله اموری است که کمتر به آن مبادرت شده اما می‌تواند گره‌گشای توسعه شهر بوده و اقتصاد شهر را بیش از پیش رشد دهد.

فخرالدین پیشوایی در پایان گفت: وحدت در تصمیم‌گیری‌ها و پرهیز از سهم‌خواهی‌های شخصی در امر توسعه شهر می‌تواند سبب کارآمدی بیشتر شهرداری شود و این مهم در گروی استقلال فکری شورای شهر در تصمیمات مهم است.

انتهای پیام/ 88055

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول