اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بردی محمداف: دولت ترکمنستان یک ساختار منجمد نیست

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: دولت ما یک ساختار منجمد نیست، بلکه یک روند خلاق و زنده است که با روندهای مدرن توسعه جهانی و نیازهای عینی جامعه مطابقت دارد.

بردی محمداف: دولت ترکمنستان یک ساختار منجمد نیست

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ «قربانقلی بردی محمداف» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی MIR از "احیاء قوم ترکمن" سخن گفت.

این دومین مصاحبه ای است که رئیس جمهور ترکمنستان تاکنون با رسانه‌های خارجی انجام داده است.

بردی محمداف اظهار داشت: دولت ترکمنستان یک روند خلاق و زنده است.

رئیس جمهور ترکمنستان در رابطه با اقتصاد این کشور گفت: بخش استراتژیک اقتصاد ما، مجموعه سوخت و انرژی به طور قابل توجهی اصلاح شده است. خط لوله انتقال گاز جدیدی از ترکمنستان به چین و ایران ساخته شده احداث خط لوله انتقال گاز ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند نیز در جریان است.

به گفته وی، حامل‌های انرژی تولیدی مانند بنزین و سوخت دیزل نیز سازگار با محیط زیست بوده و روغن موتور، گاز مایع و سایر سوختها و روان‌کننده ها و برق را به بازارهای بین المللی صادر می‌کند.

بردی محمداف خاطرنشان کرد: ترکمنستان کشوری دموکراتیک ، قانونی و سکولار است که از نظر رشد تولید ناخالص داخلی "کاملاً در میان پویاترین اقتصادهای در حال توسعه در جهان قرار دارد.

وی به موضوع احیای معنوی مردم ترکمن پرداخت و گفت: امروز همه ساکنان کشور ما صرف نظر از قومیت احساس می کنند بخشی جدایی‌ناپذیر از میهن خود هستند. ما به وحدت مردم ترکمنستان، صلح و هماهنگی در جامعه افتخار می کنیم. این به ما امکان می دهد با اطمینان به آینده نگاه کنیم و گام به گام تحولات دموکراتیک را انجام دهیم ، دولت و زندگی عمومی را بهبود بخشیم و روابط خارجی را با موفقیت توسعه دهیم.

بردی محمداف تصریح کرد: در عین حال من می خواهم به یک نکته  اشاره کنم  و از نظر من، بسیار مهم است. دولت ترکمنستان یک ساختار منجمد نیست، بلکه یک روند خلاق و زنده است که با روندهای مدرن در توسعه جهانی و نیازهای عینی جامعه مطابقت دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول