اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پیشنهاد ترکمنستان برای کاهش تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای

در میزگرد بین المللی سازمان ملل با موضوعیت «صنایع استخراجی به عنوان موتور توسعه پایدار» رئیس جمهور ترکمنستان پیشنهاد نقشه راه استراتژی توسعه انرژی کم کربن را مطرح کرد.

پیشنهاد ترکمنستان برای کاهش تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، میزگرد بین المللی با موضوع «صنایع استخراجی به عنوان موتور توسعه پایدار» به ابتکار«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل  برگزار شد.

در این مجمع و میزگرد روسای دولت‌ها و وزرا، روسای سازمان‌های بزرگ بین المللی، کارشناسان دانشگاهی و اتاق‌های فکر ، نمایندگان بخش خصوصی و جامعه مدنی به صورت ویدئو کنفرانس حضور یافتند.

هدف اصلی آن شناسایی راه حل و توصیه برای مقابله با چالش‌ها و تغییرات اقلیمی در سطح جهانی، منطقه‌ای و ملی است.

موضوع اصلی بحث بر صنایع استخراجی از جمله صنایع نفت، گاز و معادنی که نقشی اساسی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جو دارند تاکید داشت.

در این نشست، تصمیم گرفته شد بودجه سازمان ملل بر بهبود اقتصادی و تنوع اقتصادی پس از بحران ناشی از بیماری همه گیر کووید-19 و مدیریت موثر منابع طبیعی، انتقال به انرژی سبز ، سرمایه گذاری در منابع انرژی پاک و تجدید پذیر ، فناوری و نوآوری متمرکز شود.

پیشنهاد «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان مبنی بر نقشه راه استراتژی توسعه انرژی کم کربن برای توسعه هیدروژن در چارچوب سازمان ملل متحد در این میزگرد ارائه شد.

بردی محمداف  در این میز گرد خواست که هیدروژن را به عنوان یکی از مواد دارای اولویت در بخش انرژی در نظر بگیرند.

همچنین وی افزود که ترکمنستان آماده است بحث در مورد معیارهای اجرایی طرح را در سطح تخصصی آغاز کند.

رئیس دولت ترکمنستان خاطرنشان کرد: هیدروژن سوخت آینده است که تولید و مطالعه آن با توجه به نگرانی جامعه جهانی از مشکلات تغییرات آب و هوایی بسیار مهم است.

پیش از این ، رهبر ترکمنستان به دولت این کشور دستور داده بود که سرعت کار در زمینه منابع انرژی تجدید پذیر و انرژی هیدروژن را افزایش دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول