اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برنامه جدید ترکمنستان برای همکاری اقتصادی با روسیه

بر اساس تصمیم هیأت دولت ترکمنستان این کشور به طور رسمی قصد دارد همکاری‌های متقابل خود را با دولت روسیه در زمینه‌های اقتصادی گسترش دهد.

برنامه جدید ترکمنستان برای همکاری اقتصادی با روسیه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، ترکمنستان در حال آماده سازی برنامه جدید همکاری اقتصادی با روسیه برای سال‌های 2021-2023 است.

در نشست هیئت دولت به ریاست «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، «سردار بردی محمداف» معاون نخست وزیری و رئیس اتاق کنترل عالی دولت در گزارش خود به افزایش حجم تجارت متقابل به میزان قابل توجهی بین دولت روسیه و ترکمنستان اشاره و اظهار کرد: ترکمنستان به طور رسمی قصد دارد همکاری‌های متقابل خود را با دولت روسیه در زمینه اقتصادی گسترش دهد.

وی در این گزارش با ارائه اسناد همکاری در زمینه‌های صنعت ، انرژی ، مجتمع کشت و صنعت ، امور مالی ، فناوری‌های عالی اولویت همکاری را مشخص کرد.

در پایان این گزارش، رئیس دولت پیش نویس این برنامه را تصویب و خاطرنشان کرد که ترکمنستان و روسیه فرصت های زیادی برای توسعه تعامل اقتصادی دارند که منافع مردم هر دو کشور را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول