اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تاکنون ۶۰ هزار و ۶۱۵ قزوینی واکسن دریافت کرده‌اند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از آغاز برنامهٔ ایمن‌سازی در استان قزوین تا روز گذشته یعنی ۴ خرداد ماه ۱400، در مجموع به ۶۰ هزار و ۶۱۵ نفر از گروه‌های واجد شرایط و پرخطر شامل کادر درمان، کادر بهداشت، نظام پزشکی، بیماران خاص، سالمندان، پاکبانان، نیروهای آرامستان‌ها و دانشجویان بالینی واکسن تزریق شده است.

تاکنون ۶۰ هزار و ۶۱۵ قزوینی واکسن دریافت کرده‌اند

محمدحسن ارداقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: در حال حاضر برنامهٔ واکسیناسیون در استان قزوین به این صورت است که در حال تزریق واکسن به سالمندان بالای 70 سال یعنی متولدین سال 1330 و پیش از آن هستیم.

وی افزود: به واجدین شرایط دریافت واکسن، پیامک ارسال شده و یا با آنان تماس تلفنی گرفته خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: اگر افرادی وجود داشته باشند که طی چند سال اخیر از مراکز خدمات جامع سلامت خدمتی دریافت نکرده باشند و یا کسانی که احتمال می‌دهند نام آنان در سامانهٔ سیب وزارت بهداشت ثبت نشده است، می‌توانند به سامانهٔ وزارت بهداشت به آدرس Salamat.gov.ir مراجعه کرده و نام و نام‌خانوادگی، کدملی و شماره تلفن همراه خود را ثبت کنند و پس از ثبت‌نام، محل تزریق واکسن و روز آن از طریق پیامک برای آنان ارسال می‌شود.

ارداقیان اظهار کرد: شهروندان ساکن در شهر قزوین که مشمول دریافت واکسن هستند به‌صورت متمرکز واکسیناسیون آنان در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه تنها برای سالمندان متولد 1330 و پیش از آن باز است، اما از ابتدای هفتهٔ آینده واکسیناسیون عزیزانی که در سنین 65 الی 70 سال هستند آغاز می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان تصریح کرد: از آغاز برنامهٔ ایمن‌سازی در استان قزوین تا روز گذشته یعنی ۴ خرداد ماه ۱400، در مجموع به ۶۰ هزار و ۶۱۵ نفر از گروه‌های واجد شرایط و پرخطر شامل کادر درمان، کادر بهداشت، نظام پزشکی، بیماران خاص، سالمندان، پاکبانان، نیروهای آرامستان‌ها و دانشجویان بالینی واکسن تزریق شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول