اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

انحرافی در زمینهء واکسن کرونا در قزوین مشاهده نشده است/شتاب واکسیناسیون از هفته آینده

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: تزریق واکسن کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون انجام می شود پایبندی به سند ملی با انحراف حداقلی پیش می رود، ضمن اینکه تاکنون انحرافی در زمینه واکسن کرونا در استان مشاهده نشده است.

انحرافی در زمینهء واکسن کرونا در قزوین مشاهده نشده است/شتاب واکسیناسیون از هفته آینده

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در جلسه کمیته واکسیناسیون که در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی استانداری برگزار شد با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و تشکر از کادر بهداشت و درمان در بحث طرح واکسیناسیون بیان کرد: طرح واکسیناسیون توانسته است آرامش خوبی در جامعه ایجاد نماید، هر چقدر با سرعت بیشتری انجام شود قطعا کمک بیشتری خواهد کرد و با توجه به روند نزولی بستری و فوتی این میزان واکسیناسیون هم می تواند به بهتر شدن شرایط کمک کند.

حبیبی با اشاره به این که، خبرهای خوبی با تولید واکسن داخلی در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد خواهد رسید گفت: تاکنون ۲۸ هزار نفر توسط کادر بهداشت و درمان واکسینه شده اند و در این زمینه تعداد ۱۸ پایگاه با ۶۰ تیم  با تیم‌های سیار اداره می شود . 

وی افزود : محور کار باید بر اساس فاز بندی سند ملی باشد و پایبندی به سند ملی با انحراف کمتری هست، ضمن اینکه تاکنون انحرافی در بحث واکسن در استان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که طرح واکسیناسیون ۷۵ ساله ها نیز شروع شود ، که به نوعی باعث ایجاد آرامش در جامعه خواهد شد و هم باعث خواهد شد افراد ۸۰ سال نیز ترغیب بیشتری برای واکسینه شدن داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندارد در ادامه با اشاره به اتمام واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان گفت: نکته قابل توجه و خوشحال کننده این است که عوارض خواص و نگران کننده در تزریق واکسن هایی که صورت گرفته در استان مشاهده نگردیده است.

وی ادامه داد: راه اندازی دو پایگاه تزریق واکسن خودرویی لازم است که انجام و اطلاع رسانی شود تا همشهریان در جریان باشند تا کسانی که امکان پیاده شدن از خودرو را ندارند در داخل خوردو تزریق واکسن انجام شود.

حبیبی بیان کرد: دستگاه های اداری از هرگونه مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی و حتی استانداری جهت تزریق واکسن خودداری نمایند زیرا تزریق واکسن با سند ملی واکسیناسیون انجام می گیرد و مردم و گروه‌های هدف از طریق همین سند ملی در جریان واکسیناسیون قرار می گیرند. 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: از هفته آینده با حجم بالایی از کار در حوزه واکسیناسیون روبرو خواهیم شد  هم تعداد واکسن بیشتر و هم گروه‌های هدف بیشتری را مشمول خواهد شد و جمعیت آماری بالا خواهد رفت .

وی ادامه داد: طرح فراخوان بازنشستگان کادر بهداشت و درمان برای تزریق واکسن طرح بسیار خوبی است زیرا که آموزش های لازم را دیده اند و شناخت کافی از  منطقه دارند و مردم نیز اعتمادی بیشتری به آنها دارند و هر شهرستانی را به خود آن شهرستان واگذار نمایید تا با مشکل خاصی روبرو نباشیم .

حبیبی تاکید کرد: مدارس با تمام امکانات و تجهیزات در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار گیرند و برای هر پایگاه شهرداری یک نیروی پاکبان جهت انجام کارهای خدماتی قرار داده شود و سالن های ورزشی به تناسب پراکندگی جمعیت با دستور فرمانداران هر شهرستان در اختیار کادر بهداشت و درمان قرا بگیرد.

 وی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود زیرا ظرفیت بالایی دارد از ظرفیت سپاه نیز در طرح واکسیناسیون استفاده شود.

این مقام مسوول در پایان گفت: درمانگاه پاکروان موقعیت مناسبی برای طرح واکسیناسیون دارد و بخش عظیمی از جمعیت را شامل می شود که دسترسی راحت تری دارند، با این کار می توانین بخش گسترده ای از واکسیناسیون را داشته باشیم  و از تجمعات نیز جلوگیری خواهد شد .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول