اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۶۰ درصد سالمندان گروه سنی ۸۰ ساله و بالاتر در قزوین واکسینه شدند

راهبر سامانه یکپارچه «سیب» مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: در گروه سنی ۸۰ ساله و بالاتر ، ۱۰ هزار و ۱۴۶ فرد، تحت پوشش بودند که با وجود فراخوان و تماس گرفتن با آنان، فقط شش هزار و ۱۴۷ تَن مراجعه کردند و تزریق واکسن کرونا برای آنان انجام شد که پوشش ۶۰ درصدی را شامل می شود.

۶۰ درصد سالمندان گروه سنی   ۸۰ ساله و بالاتر در قزوین واکسینه شدند

به گزارش خبرگزای فارس از قزوین، منیره السادات سجادی، راهبر سامانه یکپارچه «سیب» مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اشاره به انجام واکسیناسیون کرونا برای گروه های سنی ۸۰ ساله و بالاتر در شهرستان، گفت:  ۱۰ هزار و ۱۴۶ فرد، تحت پوشش این مرحله بودند که با وجود فراخوان و تماس گرفتن با آنان، فقط شش هزار و ۱۴۷ تَن مراجعه کردند و تزریق واکسن کرونا برای آنان انجام شد.

وی با بیان اینکه، تمایل نداشتن برخی از شهروندان به تزریق واکسن کرونا و دسترسی نداشتن به شماره تماس این گروه سنی، دلایل مراجعه نکردن سه هزار و ۹۹۹ فرد بالای ۸۰ ساله و بالاتر بود، گفت: برای افرادی که مراجعه کرده اند، با توجه به نوع واکسنی که در زمان مراجعه آنان در شهرستان موجود بود؛ چهار هزار و ۷۷۷ دوز واکسن سینوفارم، هزار و ۳۴ دوز واکسن آسترازنکا و ۳۳۶ دوز واکسن اسپوتنیک تزریق شد.

وی پوشش این گروه جمعیتی در شهرستان قزوین را ۶۰ درصد اعلام کرد.

 راهبر سامانه یکپارچه «سیب» مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین اظهار کرد: واکسیناسیون در شش مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹،  سه پایگاه بیمارستانی و ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی انجام شد.

وی ادامه داد : مراقبان سلامت با دعوت از جمعیت مورد هدف، از طریق تماس تلفنی یا پیامک به استناد درگاه salamat.gov.ir  نسبت به فراخوان گروه های مورد هدف اقدام می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول