اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فاز یک پروژه ملی مجتمع گردشگری سرخه تا مردادماه افتتاح شود

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: امیدواریم تا مردادماه امسال، بخشی از پروژه ملی مجتمع فرهنگی گردشگری سرخه افتتاح شود و پیش از پایان کار دولت، یک فاز از پروژه به بهره‌برداری برسد.

فاز یک پروژه ملی مجتمع گردشگری سرخه تا مردادماه افتتاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد خیاطیان عصر امروز در نشست بررسی و پیگیری وضع روند اجرایی احداث پروژه مجتمع فرهنگی و گردشگری امید سرخه در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه ملی مجتمع فرهنگی گردشگری امید سرخه، خدمات‌رسانی به زائران امام رضا (ع) است.

وی ضمن گرامیداشت فرارسیدن سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهدای خرمشهر، افزود: پروژه گردشگری امید سرخه پروژه بسیار خوبی است و نگاه ملی به این پروژه داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه پروژه گردشگری امید سرخه به پیشرفت قابل‌توجهی دست یافته است، ادامه داد: امیدواریم تا مردادماه سال جاری بخشی از پروژه افتتاح شود و پیش از پایان کار دولت، یک فاز از پروژه به بهره‌برداری برسد.

خیاطیان با بیان اینکه این پروژه پس از بهره‌برداری کامل به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شود، اضافه کرد: مساعدت و همت ویژه‌ای از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در خصوص واگذاری زمین به میراث فرهنگی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ویژه و همت و پیگیری مطلوبی در استان سمنان به‌منظور تسریع در احداث پروژه و تکمیل آن وجود دارد که امری ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

روند احداث پروژه مجتمع گردشگری سرخه تسریع یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: مجتمع فرهنگی گردشگری امید سرخه یک پروژه ملی است و باید روند احداث و تکمیل این پروژه تقویت شده و تسریع یابد.

منوچهر فخری افزود: هماهنگی، انسجام و وحدت رویه بسیار خوبی در خصوص تسریع در تکمیل این پروژه ملی در استان سمنان و شهرستان سرخه، وجود دارد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی ادامه داد: آمادگی کامل در استان سمنان به‌منظور رایزنی در خصوص تسریع در تأمین مواد اولیه موردنیاز پیمانکار برای تکمیل پروژه وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: گزارش‌های میدانی از وضع روند پیشرفت پروژه به‌صورت مستمر تهیه و ضمن ارائه به استاندار سمنان، برای نهاد ریاست جمهوری نیز ارسال خواهد شد.

فخری با بیان اینکه بخشی از زمین مجاور طرح به میزان هفت هکتار، متعلق به شهرداری سرخه بوده که آمادگی کامل برای واگذاری به پروژه و الحاق به طرح وجود دارد، تأکید کرد: این زمین از طریق صدور برگه واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی استان سمنان به میراث فرهنگی واگذار شود تا شهرداری نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام کند.

وی ضمن تأکید بر تلاش، جدیت و همت مضاعف پیمانکار پروژه برای تسریع در تکمیل این طرح ملی، گفت: در خصوص مسائل تأمین سیمان، پیمانکار بتن‌ریزی، الحاق زمین‌های مجاور، مسائل مرتبط با سیلاب و بندهای خاکی و ایجاد فضای سبز و نهال‌کاری طرح امروز در این جلسه بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

جابه‌جایی مغازه‌های اطراف مجتمع گردشگری سرخه؛ نیازمند بودجه

فرماندار شهرستان سرخه نیز در این جلسه اظهار کرد: زمین در حال ساخت پروژه مجتمع فرهنگی گردشگری سرخه به میزان ۴.۹ هکتار در اختیار راه و شهرسازی قرار دارد و قسمت شرقی آن بالغ‌بر هفت هکتار متعلق به شهرداری سرخه بوده که آماده واگذاری به پروژه است.

علی‌محمد مؤیدی‌زاده افزود: بخشی از حریم‌های مجاور طرح در اختیار اشخاص حقیقی و مالک خصوصی است که جلساتی در این خصوص با صاحبان زمین‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه برخی از مغازه‌ها که در مجاورت پروژه قرار دارد، نیز سرقفلی از شهرداری داشته و جابه‌جایی آنها در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: درختکاری و جابه‌جایی مغازه‌ها نیاز به بودجه ویژه دارد که نیاز است در خصوص تأمین منابع مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش فارس؛ تأکید بر تسریع در روند اجرای پروژه توسط پیمانکار و مساعدت و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان سمنان، رایزنی با صنایع استان در خصوص تسریع در تأمین مواد اولیه موردنیاز اجرای پروژه ازجمله تأمین سیمان و پیمانکار اجرای بتن‌ریزی، ارائه راهکار و تصمیم‌گیری در خصوص تملک زمین‌های مجاور پروژه و الحاق آن به طرح، تصمیم‌گیری در خصوص تعیین حریم پروژه و ایمن‌سازی مسیرهای سیلابی و هدایت سیلاب‌ها از اهم مطالب مطرح‌شده در این نشست بوده است.

در این نشست مطرح شد که مطالعات حوزه آبخیزداری شمال سرخه، بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته و نقشه پارک جنگلی در مجاورت طرح تدوین شده و از اسفندماه سال گذشته قسمتی از اجرای طرح و درختکاری آغاز شده است؛ در سال ۱۴۰۰ تأمین اعتبار از منابع درون‌سازمانی منابع طبیعی و آبخیزداری صورت گرفت.

همچنین قرار شد که طی هفته جاری اجرای نهال گلدانی با مساعدت و همراهی شهرداری سرخه اجرایی و فضای سبز ایجاد شود و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیز آمادگی کرد تا فاز دوم درختکاری را در زمین متعلق به راه و شهرسازی نیز اجرا کند؛ پس از انجام مطالعات آبخیزداری شمال سرخه، بندهای خاکی در بالادست پروژه پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول