اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مجتمع گردشگری سرخه تا سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود

معاون توسعه و مدیریت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در فصل بهار سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

مجتمع گردشگری سرخه تا سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد خیاطیان عصر امروز در جلسه بررسی و رسیدگی به رفع مشکلات طرح ملی و در حال ساخت فرهنگی و گردشگری امید سرخه اظهار کرد: تخصیص به‌موقع اعتبار در ساخت و تکمیل طرح مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه در دست انجام است و پیمانکار از نظر مالی دغدغه نداشته باشد.

وی افزود: با تلاش روزافزون مسؤولان مربوطه و برنامه‌ریزی‌های پیمانکار، این طرح در زمان در نظر گرفته شده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون توسعه و مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: جاری شدن سیل در اطراف مجتمع فرهنگی و گردشگری در ماه‌های گذشته در روند ساخت این طرح مشکلاتی ایجاد کرد؛ اما با رفع این دغدغه اکنون ساخت این طرح در دست اجرا است.

خیاطیان گفت: فعالیت پیمانکار در اجرای این طرح در جبهه‌های مختلف باشد تا براساس زمان‌بندی حداقل فاز نخست این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام‌شده، این طرح در بهار سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل می‌رسد و در کنار اجرای این طرح اجرای طرح‌های خدماتی و زیرساختی مکمل هم در گام اجرایی قرار گیرد.

رفع مشکلات زیرساختی مجتمع گردشگری سرخه

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز اظهار کرد: تسریع در ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه مطالبه جدی استانداری از مدیران دستگاه‌های مرتبط اجرایی استان سمنان است.

وی افزود: جلسات هفتگی و موردی در ارتباط با تسریع در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری امید سرخه از سوی استانداری سمنان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: استانداری سمنان در کنار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان برای رفع مشکلات اداری و زیرساختی در ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه است.

فخری بیان کرد: در ماه‌های گذشته جلسات کاربردی خوبی برای ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری امید سرخه از سوی استانداری سمنان برگزار شد که این رویه اصولی ادامه می‌یابد.

وی تأکید کرد: ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری تنها مختص به شهرستان سرخه نیست بلکه تمام زائران عبوری حرم رضوی (ع) از این ظرفیت مهم گردشگری بهره‌مند می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: پیگیری‌های ملی و استانی برای ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه افزایش یابد و تمام مسؤولان مربوط پای‌کار باشند.

همراهی دستگاه‌ها در تکمیل پروژه امید سرخه

مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز عنوان کرد: همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برای ساخت و تکمیل طرح ملی در حال ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه افزایش یابد.

 وی گفت: تکمیل این مجتمع در ابعاد مختلف نیازمند همراهی مدیران دستگاه‌ها است و با افزایش هماهنگی‌ها می‌توان برای رفع مشکلات اداری و تکمیل این طرح گام برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار کرد: یکی از رویه‌های مثبت برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری، ساخت مجتمع‌های گردشگری و فرهنگی است و با پیگیری‌های ملی و استانی، ساخت مجتمع امید سرخه در دستور کار قرار گرفته است.

جمال گفت: به‌طور قطع همراهی دستگاه‌های اجرایی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای تسریع در تکمیل این طرح بسیار تأثیرگذار است؛ عزم استانی و ملی برای تکمیل این طرح گردشگری و فرهنگی وجود دارد.

طرح گردشگری امید سرخه دغدغه مالی ندارد

روح‌الله بشارت، مدیرکل ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری نیز عنوان کرد: آزادسازی اراضی اطراف مجتمع ملی گردشگری و فرهنگی امید سرخه با همراهی دستگاه‌های اجرایی مربوط در گام اجرایی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در بخش ملی و استانی در تکمیل این طرح مهم ملی به تعهدات خود عمل کنند.

مدیرکل ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: دغدغه مالی در اجرای طرح مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه وجود ندارد و باید برای ساخت این طرح با تمام وجود تلاش کرد.

رفع موانع اجرای پروژه گردشگری سرخه

پیروز کوهستانی، سرپرست اداره کل بازرسی نهاد ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: رئیس‌جمهوری برای ساخت و تکمیل طرح مجتمع گردشگری و فرهنگی سرخه با هدف خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مسافران عبوری و زائران حرم رضوی (ع) همواره پیگیر هستند و مسؤولان مربوط با پیگیری‌های مستمر برای تسریع در بهره‌برداری از این طرح بکوشند.

وی افزود: در سطح ملی و استانی تمام موانع در اجرای طرح مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه برطرف و به‌صورت تخصصی نشست‌های هماهنگی برای تسریع در ساخت این طرح برگزار شود.

سرپرست اداره کل بازرسی نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: با توجه به تأمین منابع مالی، پیمانکار در جبهه‌های مختلف برای ساخت این طرح مهم بکوشد.

کوهستانی بیان کرد: به‌صورت هفتگی گزارش کار از روند ساخت طرح ملی مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه به نهاد ریاست جمهوری ارسال شود و مسؤولان در ساخت این طرح مهم فرهنگی و گردشگری، نگاه ملی داشته باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول