اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تحقیق و تفحص از سازمان امور استخدامی کلید خورد/ استخدام‌های خاص در پایان دولت

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور از تدوین طرح تحقیق و تفحص از سازمان امور استخدامی خبر داد و گفت: متاسفانه در روزهای پایانی دولت شاهد استخدام‌های خاص و تبدیل وضعیت برخی نور چشمی‌ها در سکوت هستیم.

تحقیق و تفحص از سازمان امور استخدامی کلید خورد/ استخدام‌های خاص در پایان دولت

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تحقیق و تفحص از سازمان امور اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: استخدام‌ها در کشور باید در شرایط عادلانه صورت بگیرد و افراد بر اساس استعدادها و توانمندی‌های خود و از طریق آزمون جذب شوند.

جوکار افزود: اگر قرار باشد دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف نیروهایی را با عناوین شرکتی و قراردادی جذب کنند و بعدها این افراد نورچشمی به پیمانی تبدیل وضعیت شوند قابل قبول نیست؛ چراکه این کار موجب تضییع حقوق مردم خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه بر اساس اطلاعاتی که ما داریم در اواخر دولت بدون آنکه آزمونی برگزار شود تعدادی نیرو به عنوان قرارداد معین کار جذب دستگاه‌ها و سازمان‌ها شدند و بعد از برخی سیر مراحل آنها تبدیل به پیمانی شده و رسمی می‌شوند. در صورتی که چنین چیزی خلاف قانون محسوب شده و مجلس با آن برخورد می‌کند که همین موضوع موجب پایمال شدن حقوق برخی جوانان شده است و بی‌عدالتی محض محسوب می‌شود.

نماینده یزد در مجلس اظهار داشت: به دلیل تعدد این گزارشات موضوع تحقیق و تفحص از سازمان امور اداری و استخدامی کشور و عملکرد این سازمان در مجلس مطرح شد و عملا کلید این موضوع زده شده است که امیدواریم در کمیسیون مربوطه سریع‌تر رسیدگی شده و این تحقیق و تفحص به جریان بیفتد که مطمئناً نمایندگان هم به اجرای این تحقیق و تفحص رأی خواهند داد و تلاش داریم تا پیش از پایان دولت بخش عمده‌ای از این تحقیق و تفحص را عملیاتی کنیم.

جوکار در مورد کان لم یکن شدن استخدام برخی از افرادی که در پروسه خاص در دولت استخدام شده‌اند گفت: وقتی گزارش این تحقیق و تفحص نهایی شود، به قوه قضائیه ارسال شده و تکلیف روشن خواهد شد و بر اساس نتیجه این گزارش تحقیق و تفحص قوه قضائیه با متخلفین برخورد کرده و افرادی که در این موضوع متولی بودند بایستی دادگاهی شوند. همچنین افرادی که در این پروسه استخدام شده‌اند هم  تعیین تکلیف شده و استخدام آنها کان لم یکن خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول