اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۹۷۰۰ فرصت شغلی پایدار توسط کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شد/ رشد ۱۹۹ درصدی کمک‌های مردمی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در حوزه ایجاد اشتغال ۹۷۰۰ فرصت شغلی پایدار به صورت مستقیم در استان مرکزی ایجاد شد که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۱۳۴ درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم.

۹۷۰۰ فرصت شغلی پایدار توسط کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شد/ رشد ۱۹۹ درصدی کمک‌های مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید مؤمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع غذای گرم به خانواده‌های تحت حمایت در استان اظهار کرد: ۱۸۴ هزار و ۴۳۷ بسته معیشتی به ارزش ۱۶۸ میلیارد تومان و همچنین ۳۶۷ هزار وعده غذایی گرم در ماه رمضان سال گذشته بین نیازمندان تحت پوشش توزیع شده بود که امسال پیش‌بینی شده توزیع غذای گرم ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه در استان بیش از ۳۰ هزار خیر وجود دارد که ۶۲۰۰ فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند افزود: استان مرکزی در طرح «ایران مهربان» سال گذشته موفق شد رتبه دوم کشور را به همت کمک خیرین به دست آورد که این طرح امسال هم تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و امیدواریم که تعداد خیرین به ۳۵ هزار نفر برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد: خیرین استان به طور میانگین مبلغ ۴۶۰ هزار تومان به افراد تحت پوشش کمک می‌کنند که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

مؤمنی گفت: در حوزه ایجاد اشتغال نیز ۹۷۰۰ فرصت شغلی پایدار به ارزش بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان به صورت مستقیم در استان مرکزی ایجاد شد که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۱۳۴ درصد افزایش عملکرد روی داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ۹ هزار و ۸۰۰ متقاضی تحت پوشش تسهیلاتی به ارزش ۷۳ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت پرداخت شد بیان کرد: ۲۹ هزار نفر از خانواده‌های افراد تحت پوشش که مستعد اشتغال بودند شناسایی شدند و برای ۱۴ هزار نفر از آنان ارتباط شغلی برقرار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه برای ۱۲۹ خانواده یتیم بالای سه فرزند که بیشتر از یک سال تحت پوشش کمیته امداد و فاقد منزل بودند، یک باب منزل تهیه شده و در اختیارشان قرار گرفت اظهار کرد: ۸۸ واحد مسکونی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و به این ترتیب یتیم فاقد مسکن نخواهیم داشت.

مؤمنی ادامه داد: عملیات ساخت سه هزار واحد مسکونی که مقرر شد برای محرومین در استان ساخته شود دو هزار واحد توسط بنیاد مسکن و یک هزار واحد توسط کمیته امداد در حال انجام است.

وی همچنین بیان کرد: ساخت ۲۸۸ واحد مسکونی در شهر مهاجران آغاز شده و تا ۱۸ ماه دیگر به پایان خواهد رسید؛ البته زمین ۱۸۸ واحد هم روز گذشته از طرف استانداری و راه و شهرسازی تحویل شده است.

به گفته وی زمین ۳۰۰ واحد هم با مساعدت‌های استانداری در اراک واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول