اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توزیع ۶۰ هزار پرس غذای گرم در استان مرکزی در طرح ایران همدل

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در طرح ایران همدل حدود ۶۰ هزار پرس غذای گرم توسط مردم و با نظارت این اداره کل بین نیازمندان استان توزیع شد.

توزیع ۶۰ هزار پرس غذای گرم در استان مرکزی در طرح ایران همدل

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مؤمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأسیس کمیته امداد بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب نشانگر اهمیت و جایگاه محرومان از منظر امام خمینی (ره) و در جامعه اسلامی است.

وی افزود: رسیدگی به حال فقرا و نیازمندان و برگزاری رزمایش مواسات و همدلی لبیکی دوباره به فرمان مقام معظم رهبری بود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: کمیته امداد امین مردم است و با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین در این نهاد میزان کمک‌های مردمی با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا در ۵ ماهه نخست امسال با مبلغ ۶۹ میلیارد تومان به نسبت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است.

مؤمنی اضافه کرد: حفظ عزت نفس، کرامت، افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در بین مددجویان تحت حمایت از برنامه‌های مشترک کمیته امداد و اصحاب رسانه است.

وی تصریح کرد: ایجاد ۵۲۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان در تمامی رده‌های شغلی که مصوب سازمان صنعت و تجارت باشند برای مددجویان تحت حمایت از برنامه‌های این نهاد در سال جاری است و تاکنون ۹ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت استعداد سنجی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: طرح‌های  صندوق کارآفرینی نوید و صنایع روستا دوست با هدف حمایت از ایجاد اشتغال نوآورانه با فن‌آوری ساده در روستاها(طرح صنایع روستا دوست)، برای اقشار کم‌بضاعت با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک‌های بلاعوض، تأمین منابع مالی و تجهیزات و همچنین کمک به بازاریابی و فروش این محصولات از برنامه‌های جدید حوزه اشتغال کمیته امداد است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد ایجاد شده است و بانک‌های تجارت، کشاورزی، ملی، توسعه تعاون و صندوق امداد ولایت ضمانت امداد را برای این افراد قبول می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۵۶۰۰ دانش‌آموز و ۶۶۱ دانشجو در سطح استان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی هستند گفت: با توجه به شرایط فعلی و آموزش‌های مجازی بسیاری از خانواده‌ها فاقد گوشی هوشمند هستند که از خیران بزرگوار درخواست داریم از طریق کد# ۱۴* و یا #۰۸۶*۸۸۷۷* در کمک به دانش‌آموزان کم‌بضاعت یاریگر کمیته امداد باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد: شور عاطفه‌ها امسال از ۲۲ شهریورماه تا ۷ مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار می‌شود و مردم نیک‌اندیش استان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و همچنین کد مهربانی #۰۸۶*۸۸۷۷* به دست دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند برسانند.

مؤمنی با بیان اینکه استان مرکزی در طرح ایران همدل یکی از استان‌های برتر بوده است اظهار داشت: در این طرح ۶۰ هزار پرس غذای گرم، ۳۲ هزار بسته معیشتی و نزدیک به ۶ میلیارد تومان توسط مردم و با نظارت این اداره کل بین نیازمندان در سطح استان توزیع شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول