اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کمک ۳۲ میلیاردی خیرین استان مرکزی به ایتام

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: نیمی از جمعیت مردم استان مرکزی خیر هستند و در این زمینه کمک‌های قابل توجهی به نیازمندان کرده‌اند.

کمک ۳۲ میلیاردی خیرین استان مرکزی به ایتام

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید مؤمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خانواده‌های تحت حمایت در استان اظهار کرد: با کمک و حمایت خیرین و همه عناصر کمک‌کننده به کمیته امداد ۴۷ هزار و ۴۱۰ خانواده با جمعیتی بالغ‌بر ۸۴ هزار و ۷۵۳ نفر که از لحاظ جمعیتی ۱۹ درصد و از نظر تعداد خانواده‌ها ۱۱ درصد جمعیت استان شامل می‌شوند؛ تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: ۶۵ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان مربوط به خانواده‌هایی هستند که سرپرست آنها یا فوت کرده یا از کار افتاده شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: در دهه‌های اول و دوم تشکیل کمیته امداد معیشت محوری رویکرد اصلی این نهاد بود اما با گذشت زمان و شرایط کشور و سیاست‌های جدید این مهم به سمت توانمندسازی هدایت شد چراکه کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست.

مؤمنی مسکن و اشتغال را دو اولویت مهم به منظور توانمندسازی خانواده‌ها برشمرد و اضافه کرد: به دنبال این هستیم به‌جز سالمندان و بیماران که به‌صورت مادام‌العمر از سمت کمیته امداد حمایت می‌شوند خانواده‌های تحت حمایت را توانمند کنیم.

وی با بیان اینکه در استان خانواده‌ای بالای سه فرزند یتیم در استان که از زمان تحت پوشش بودنشان یک سال گذشته باشد و مسکن نداشته باشند نداریم بیان داشت: از ابتدای سال جاری برای ۱۲۹ خانواده یتیم ساخت مسکن کادر سازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه خیری داشتیم که ۱۵ میلیارد تومان به ایتام و نیازمندان کمک کرده است گفت: بیش از ۳۲ میلیارد تومان کمک خیرین به ایتام و نیازمندان بوده که این مبلغ به حساب استان واریز شده و از این لحاظ در رتبه سوم کشور جای گرفته‌ایم.

مؤمنی با بیان اینکه در استان خانواده نیازمند بدون حمام و لوله‌کشی گاز و آب نداریم بیان داشت: با نهضت‌هایی که در استان با هدف ساخت حمام و سرویس بهداشتی راه افتاد حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک خیرین بود که جای تشکر دارد.

به گفته وی ۱۹۹ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان وجود دارد و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در خصوص برگزاری جشن نیکوکاری گفت: همزمان با آغاز جشن نیکوکاری ۴۶ مرکز نیکوکاری ویژه مدارس بالای ۲۰۰ دانش‌آموز در سراسر استان افتتاح می‌شود.

وی افزود: خیرین می‌توانند به صورت غیرحضوری با شماره‌گیری کد مهربانی #۰۸۶*۸۸۷۷* یا از طریق  شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۷۰۰۰۰۰۶۱۴ و استفاده از سامانه‌های طرف قرارداد کمک‌های خود را واریز کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول