اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نقشه گردشگری استان سمنان رونمایی شد

نقشه گردشگری استان سمنان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان رونمایی شد.

نقشه گردشگری استان سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه منصوری عصر امروز در آیین رونمایی از نقشه گردشگری استان سمنان گفت: مجموعه میراث فرهنگی نقش بسزایی در توسعه مؤلفه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در استان سمنان دارد.

وی با تأکید بر اینکه جاذبه‌های بسیاری در استان سمنان وجود دارد، افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان، گردشگری را از اولویت‌های استان سمنان دانست و اظهار کرد: بی‌تردید گردشگری محور توسعه این استان محسوب می‌شود.

منصوری ضمن قدردانی از کارکنان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بیان داشت: به‌روز بودن مهارت و با عشق کار کردن کارکنان می‌تواند در خروجی عملکرد مطلوب مجموعه بسیار تأثیرگذار باشد.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: با این وجود، اقدامات ارزشمندی توسط میراث فرهنگی، صنایع‌دستی گردشگری استان و شهرستان‌ها انجام شده است و برای توسعه این اقدامات باید به برون‌سپاری توجه ویژه داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با تأکید بر اینکه باید تشکل‌های مردمی در بحث میراث فرهنگی و گردشگری فعال شوند، اظهار کرد: مشارکت مردم در بهره‌وری نظام اداری،بسیار مؤثر است.

منصوری با اشاره به اینکه همه بخش‌ها از خدمات میراث فرهنگی استفاده می‌کنند، گفت: هماهنگی و هم‌افزایی بین ادارات و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های مرتبط، موجب بهبود وضعیت میراث فرهنگی و گردشگری می‌شود.

در این نشست، گفته شد که کمبود منابع انسانی از مهم‌ترین مشکلات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان است.

۳۵۰ هزار هکتار بافت تاریخی در استان سمنان وجود دارد و شهرستان‌های سمنان و دامغان دارای بیشترین بافت تاریخی در این استان هستند.

فعالیت‌ها و خدماتی که مجموعه میراث فرهنگی ارائه می‌دهد، باید اطلاع‌رسانی شود و روابط عمومی زبان گویای اداره است و رسالت اداره را به‌خوبی این روزها اعلام می‌کند.

بسیاری از فعالیت‌های میراث فرهنگی تخصصی است و آموزش در این حوزه مهم و ضروری است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول