اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ممنوعیت استقرار چادر و گردشگری انفرادی در شهرهای سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: استقرار چادر و گردشگری انفرادی در شهرهای این استان ممنوع است.

ممنوعیت استقرار چادر و گردشگری انفرادی در شهرهای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی جمال عصر امروز در هفتمین گردهمایی شهرداران استان سمنان به مناسبت گرامیداشت روز شهردار اظهار کرد: مبحث توجه به بخش گردشگری و تحقق مقوله تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری از تأکیدات استاندار سمنان است که در این راستا اقدامات خوبی نیز در استان شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به این مهم و تقویت اقدامات در حال انجام، رونق اقتصادی و بهبود شاخص‌های اقتصادی بخش گردشگری در استان محقق خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: طی یک سال اخیر به‌واسطه شیوع بیماری کرونا، بیشترین لطمات اقتصادی به صنعت گردشگری استان در حوزه‌های هتل‌داری، بوم‌گردی، مراکز خدماتی و رفاهی و گردشگری، کمپ‌ها و سایر موارد وارد شده است که امیدواریم با پایان بیماری شاهد بهبود این وضع خواهیم بود.

جمال بیان کرد: شهرداران در حوزه خدمات سفر و ستاد تسهیلات خدمات سفر نوروزی، همواره بازوان توانمند بخش گردشگری در استان بودند که تقدیر و تشکر ویژه دارم.

وی افزود: جامعه ما امروز بیش از پیش به امید و نشاط نیازمند است و در بخش گردشگری از طریق اجرای جشنواره‌ها، راه‌اندازی بازارچه‌های گردشگری و نوروزگاه ها پس از پایان بیماری کرونا، قطعاً می‌تواند نقش تأثیرگذاری در افزایش نشاط جامعه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه نظارت بر مراکز خدماتی گردشگری بین‌راهی از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است، گفت: استان سمنان در بخش گردشگری پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد و به همین واسطه در سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا، ضریب اشغال تخت‌های ما در بخش گردشگری از ۸۵ درصد پایین‌تر نیامد.

جمال خاطرنشان کرد: استقرار چادر و گردشگری انفرادی در شهرها ممنوع است که درخواست داریم شهرداری‌ها در این حوزه کمک‌رسان و یاری‌گر ما باشند.

صدور اظهارنامه قطعی برای ۱۸ هزار مؤدی مالیاتی سمنان

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال برای نخستین بار صدور اظهارنامه مالیاتی به‌صورت هوشمند و قطعی در استان در حال انجام است، افزود: درصورتی‌که مؤدیان نسبت به تکمیل اظهارنامه اقدام نکنند بر اساس بانک اطلاعاتی موجود مؤدیان، اظهارنامه مالیاتی برای آنها صادر خواهد شد.

جواد انوری با بیان اینکه تاکنون برای ۱۸ هزار مؤدی مالیاتی اظهارنامه قطعی صادر شده است، اضافه کرد: خدمت‌رسانی به‌روز به مؤدیان و وصول با اصول بر مبنای قانون، از مزایا و فواید نظام هوشمند مالیاتی است که در استان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: نسبت به سال قبل بالغ‌بر ۳۰ درصد افزایش پرداختی عوارض به شهرداری‌ها به‌واسطه نظم به وجود آمده در ثبت اظهارنامه‌ها و دریافت مبالغ، محقق شده است و  ضمن تشکر از تلاش، همکاری و همراهی شهرداران خدوم استان سمنان، این پرداختی در سال آینده تقویت خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: نیاز است در خصوص پرونده‌های کمیسیون ماده ۵، نظم‌دهی به امور موردتوجه قرار داشته و ارجاع موارد و پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰ به‌صورت کلی در دستور کار قرار گیرد و موارد جزئی توسط کارشناسان راه و شهرسازی بررسی و برطرف گردد.

حسن ترکمانی با بیان اینکه امیدواریم با این مهم، شاهد رفع مسائل و مشکلات مردم در این حوزه باشیم، خاطرنشان کرد: تعجیل و تسریع در پروسه‌های مرتبط با کمیسیون ماده ۵ با همکاری راه و شهرسازی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول