اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لزوم جلوگیری از صادرات مجازی آب

امام جمعه دهاقان گفت: کشت گلخانه‌ای و ایجاد اشتغال از این طریق مهم است ولی باید توازن میان کشت گلخانه‌ای و غیرگلخانه‌ای حتما رعایت شود و از صادرات مجازی آب جلوگیری شود.

لزوم جلوگیری از صادرات مجازی آب

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهاقان با اشاره به روز احسان و نیکوکاری اظهار داشت: کمیته امداد و ستاد برگزاری نماز جمعه  آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند، در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم و باید افراد ضعیف و در درجه اول فقرای فامیل را کمک کنیم، باید کاری کنیم تا این افراد تا زمانی که در قید حیات هستند، آبرومندانه زندگی کنند.

امام جمعه دهاقان با اشاره به روز ۱۵ اسفند که روز درختکاری افزود: توجه به منابع طبیعی و محیط زیست باید مهم‌ترین دغدغه در کشور باشد، مسأله محیط زیست یک اثر راهبردی‌، حیاتی و شرعی است، از ابتدای حضور در شهرستان دهاقان بیشترین دغدغه  بنده موضوع دفاع از محیط زیست بوده است‌،  منابع طبیعی اگر از بین برود زندگی ممکن نیست‌.

وی با بیان این‌که در سیاست‌گذاری‌ها توجه چندانی به منابع طبیعی نشده است گفت: در بحث ایجاد اشتغال در کنار منافع، اگر منابع طبیعی در معرض خطر قرار می‌گیرد، حتماً باید مورد توجه واقع شود.

رضوانی ادامه داد: باید بعضی از مسائل بازنگری و اصلاح شود، قوه قضائیه در حفاظت از منابع طبیعی، مجلس در تدوین قوانین و دولت هم در اجرای آن باید تلاش کنند.

امام جمعه دهاقان با اشاره به گرانی‌های اخیر گوشت، فرآورده‌های لبنی، مرغ و تخم مرغ در کشور بیان کرد:  اولین حرفی که در پاسخ به چرایی این گرانی‌ها مطرح می‌شود گران بودن موارد خوراکی دام‌هاست، چون که از خارج وارد می‌شود در صورتی که آب کشور صرف خیار و فلفل و کشت‌های گلخانه‌ای می‌شود و این محصولات از کشور خارج می‌شود، دلتان را خوش کرده‌اید که با احداث گلخانه تولیدات را صادر می‌کنیم در حالی که  به خاطر گرانی، پروتئین از سفره مردم حذف می‌شود.

وی افزود:کشت گلخانه‌ای و ایجاد اشتغال از این طریق مهم است ولی باید توازن در کشت گلخانه‌ای حتماً رعایت شود و از صادرات مجازی آب جلوگیری شود.

رضوانی بیان کرد: بعضی‌ها در گوشه و کنار می‌گویند در شهرستان دهاقان اتفاق نظر در میان مسؤولان نیست، بنده به عنوان امام جمعه اعلان می‌کنم، وحدت  و تعامل مثال‌زدنی بین امام جمعه و مجموعه مدیریت شهرستان، دادگستری، نیروی انتظامی، سپاه، آموزش و پرورش، دانشگاه، شوراها و شهرداری‌ها وجود دارد و مشکلی با کسی نداریم، بعضی وقت‌ها طبیعی است که از باب امر به معروف و نهی از منکر نکاتی مطرح شود، آن‌هایی که فکر می‌کنند همه مجموعه باید به دنبال آن‌ها بیفتند، خودشان را اصلاح کنند.

امام جمعه دهاقان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: آمریکا با خیره‌سری‌هایی که می‌کند منطقه را آبستن حوادث سنگین کرده است، آمریکا بن‌بست‌های غیر قانونی و غیرعادلانه درست کرده است و باید این‌ها را بردارد، وقتی مجلس عراق خروج آمریکا از عراق  را تصویب کرده است و آمریکا خارج نمی‌شود طبیعی است که مردم از کشور و حیثیت خودشان دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول