اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برداشت‌های بی‌رویه آب، دهاقان را به کویر تبدیل می‌کند

امام جمعه دهاقان با اشاره به کاهش بارندگی در شهرستان دهاقان گفت: صدور مجوز برداشت آب برای واحدهای صنعتی و کشت گلخانه‌ای به منابع طبیعی فشار می‌آورد، برداشت‌های بی‌رویه آب، دهاقان را به کویر تبدیل می‌کند.

برداشت‌های بی‌رویه آب، دهاقان را به کویر تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهاقان  با بیان این‌که امام علی (ع) کلمات حکمت‌آمیزی دارد، اظهار داشت: ایشان می‌فرمایند پیروزی در گرو دور اندیشی است، این سخن حضرت علی (ع) با تمامی فعالیت‌های شخصی و کلان تناسب دارد و انسان باید با در نظر گرفتن عواقب هرکاری تصمیم بگیرد و در مورد آن سخن بگوید، لازم است تصمیم‌گیری با اندیشه و مشورت انجام شود تا تصمیم درستی حاصل شود.

امام جمعه دهاقان با بیان این‌که تصمیماتی که گرفته می‌شود باید پوشیده باشد، افزود: در مواقعی که با دشمن یا رقیبی مقابل با وجود دارد، ما باید تصمیم‌مان را از آن‌ها مخفی نگه داریم تا دست ما خوانده نشود.

وی با اشاره به مراسم تحلیف چهل‌ و ششمین رئیس جمهور آمریکا بیان کرد: بایدن بر خلاف انتظار مردم جهان و به خصوص خاورمیانه و ایران حتی یک کلمه در رابطه با مسائل سیاست خارجه حرفی نزد، او خود را متحدکننده همه اقشار آمریکا معرفی کرد و بر کنترل بحران کرونا در آمریکا که جان بیش از ۴۰۰ هزار نفر را گرفته، تأکید کرد.

 رضوانی ادامه داد: او در برنامه صد روزه خود اشاره‌ای به ایران و برجام  نکرد و لغو منع صدور روادید برای کشور‌های مسلمان، برگشت به پیمان آب و هوایی پاریس، مقابله با کرونا و توزیع بسته حمایتی و  بهداشتی برای مردم را در برنامه صد روزه خود بیان کرد.

امام جمعه دهاقان به درگیر شدن جناح‌ها، قوه‌ها و حتی نیرو‌های نظامی در رابطه با مذاکره مجدد با آمریکا اشاره کرد و بیان کرد: سیاست بایدن هیچ تفاوتی با ترامپ ندارد و فقط لحن آن تغییر کرده و کارکردن با بایدن مشکل‌تر از ترامپ است، او یکی از دشمنان دانایی است که پیچیده‌تر و هماهنگ‌تر با نهاد‌های بین‌المللی برای به زانو در آوردن ایران اقدام خواهد کرد.

وی خطاب به مسؤولان کشور گفت: رفتار و ادبیات و دیپلماسی مقابل بایدن نباید تداعی‌گر عطش ایران برای مذاکره باشد، بی‌محلی کردن، سنگین بودن، متانت داشتن و اهمیت ندادن به آمریکا می‌تواند موضع ما را محکم کند.

رضوانی با بیان این‌که باید با متانت‌مان توی دهان آمریکا بزنیم عنوان کرد: مذاکره با آمریکا و بازگشت به برجام خطراتی زیادی برای ما دارد، آن‌ها می‌گویند ایران به دلایلی مجبور است مذاکره کند و این صحیح نیست؛ دولت باید تمام توان خود را برای کاهش فشار روی مردم و حل مشکلات اقتصادی به کار گیرد.

امام جمعه دهاقان با اشاره به کاهش بارندگی در شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد: صدور مجوز برداشت آب برای واحدهای صنعتی و کشت گلخانه‌ای به منابع طبیعی فشار می‌آورد، برداشت‌های بی‌رویه آب، دهاقان را به کویر تبدیل می‌کند، باید از این برداشت‌ها جلوگیری شود تا آیندگان نیز از این منابع بهره ببرند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول