اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

12 هزار ساختمان پرخطر در تهران/1200 پروژه توسعه محلی در سال 99

عضو شورای شهر تهران با اشاره به 1200 پروژه توسعه محلی در سال 99 گفت:12500 ساختمان پرخطر داریم.

12 هزار ساختمان پرخطر در تهران/1200 پروژه توسعه محلی در سال 99

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در نطق پیش از دستور خود درباره موضوع شهرفروشی و شهرسازی در تهران اظهار داشت: لغو مصوبه برج‌باغ‌ها و جایگزین مصوبه خانه‌باغ،‌ تعیین تکلیف طرح موضوعی باغات انبوه و صیانت از میراث طبیعی و باغات شهر در این دوره از شهرداری انجام گرفته و تلاش کردیم از سونامی مال‌سازی‌ها و بلندمرتبه‌سازی‌های بی قاعده در پایتخت جلوگیری کنیم.

وی افزود: بارگذاری طرح تفصیلی بر روی سامانه شهرسازی جهت توقف فروش تراکم فراتر از طرح تفصیلی و برخورد با تخلفات پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ساختمانی از اقدامات این دوره شهرداری بوده و رویکرد کمیسیون ماده 5 شهر تهران از درآمدزایی بی‌قاعده به کیفیت‌بخشی تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به انضباط‌بخشی به حوزه شهرسازی گفت: حذف رانت و امضاهای طلایی مورد توجه قرار گرفته و تصویب بیش از 1200 پروژه توسعه محلی در سال 99 داشته‌ایم.

سالاری گفت: ساخت و سازهای انبوه روی گسل‌های شهر تهران و وجود 12500 ساختمان پرخطر داریم از تبعات رویکرد شهرفروشی است و تبعات سویی را در جامعه به همراه دارد.

وی فقدان چارچوب و برنامه‌ای برای اقتصاد شهر، عدم تعریف درآمدهای پایدار قانونی و خودکفا اعلام کردن کلانشهرها بدون پیش‌بینی شیوه صحیح کسب درآمد را از عوامل توسل مدیریت شهری به درآمدزایی از هر شیوه‌ای دانست و گفت:‌این مسأله سبب شهرفروشی در تمام ابعاد پایتخت شده بود و فقدان برنامه برای اقتصاد شهرها عامل شکل‌گیری چرخه باطل شهرفروشی محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر تهران توقف چرخه شهرفروشی را از ابرپروژه‌های مدیریت شهری دوره پنجم برشمرد و خاطرنشان کرد: کیفی‌سازی و تحقق حقوق عمومی شهر برنامه‌های شهرداری بوده که طی سال‌های اخیر انجام گرفته و از سوداگری، فساد، بی‌رابطه‌گری و آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول