اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برای حضور سرمایه‌گذار در استان باید شرایط ویژه‌ای ایجاد شود

استاندارخراسان شمالی گفت: تا شرایط ویژه برای سرمایه گذاری در استان تعریف نکنیم منطقی است که سرمایه گذار به خراسان شمالی نیاید.

برای حضور سرمایه‌گذار در استان باید شرایط ویژه‌ای ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی شجاعی، امشب در شورای اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی، اظهار کرد: برای حضور سرمایه‌گذاران به استان باید فضای امن و زیرساخت مناسب ایجاد شود.

وی گفت: باید شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذار ایجاد کنیم تا وی رغبت به حضور در استان و سرمایه‌گذاری را پیدا کند.

استاندار خراسان شمالی افزود: یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد تا سرمایه‌گذار حضورش در استان صرفه اقتصادی داشته باشد، ارائه زمین رایگان است.

وی بیان کرد: برای سرمایه‌گذار باید یکسری معافیت‌ها برای حضور استان در ایجاد کنیم تا تفاوت با سایر استان‌ها برایش ملموس باشد.

شجاعی افزود: تمامی اجزای حاکمیت در استان برای پیشبرد تفاهم‌نامه‌ها با سازمان‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و گسترش و نوسازی صنایع ایران پای‌کار هستند.

بروکراسی اداری سرمایه‌گذار را خسته می‌کند

سید محمد پاک مهر نیز در این نشست اظهار کرد: برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها باید نگاه‌ به درون باشد که نیازمند حضور سرمایه‌گذار هستیم اما متأسفانه گاهی به سرمایه‌گذار مانند طعمه نگاه می‌کنیم.

وی افزود: استان خراسان شمالی استان بکری است و از ظرفیت‌های و پتانسیل قوی در حوزه معادن، برخوردار است.

نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی در ادامه گفت: بروکراسی‌های اداری در برخی ادارات ما باعث خسته شدن سرمایه‌گذار می‌شوند.

خراسان شمالی محلی برای رزومه سازی برخی مدیران شده است

علی جدی در این نشست اظهار کرد: ما در کشور صنایع متوازنی نداریم و این‌یک اشکال اساسی است و این هم ناشی از کوتاهی مدیران است.

وی بابیان اینکه مدیران بالادستی به استان خراسان شمالی بدهکار هستند، افزود: علاوه بر این‌که در استان باید صنایع مختلف ایجاد شود، این صنایع باید بین شهرهای مختلف نیز متوازن توزیع شوند.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برخی مدیران ما در استان خواب هستند به‌طوری‌که در استان هیچ خواسته از من که در کمیسیون صنایع هستند درخواست نمی‌کنند این در حالی است که سایر استان‌ها برای ارائه درخواست‌های خود به کمیسیون صنایع لحظه‌ای را درنگ نمی‌کنند.

وی بیان کرد: استان در موضوع مدیران توانمند محروم است و این استان به محلی برای رزومه سازی برخی مدیران تبدیل‌شده است.

جدی بابیان این‌که در حق خراسان شمالی ظلم شده است، ادامه داد: باید در کشور و استان قسمت‌هایی که محروم هستند تقویت شوند، اما سیستم اداری کنونی مناطق محروم را محروم‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: آمارهای بیکاری که ارائه می‌شوند، آمارهای درست نیست چون کم شدن آمار بیکاری در استان، ناشی از مهاجرت افراد بیکار برای یافتن شغل است.

ارائه مشوق به سرمایه‌گذار باعث جذاب شدن سرمایه‌گذاری برای وی می‌شود

امان اله حسین پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: دو مجموعه صنعتی در شهرستان اسفراین ایجادشده است اما به‌رغم وجود نیروی متخصص و ظرفیت‌های فراوان، میزان تولیدش نسبت به ظرفیت اسمی‌اش پایین است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در استان کم برخوردار خراسان شمالی باید برای سرمایه‌گذار جذاب باشد که پایین بودن نرخ واگذاری زمین یکی از این مشوق‌ها است.

 توسعه صنایع باعث جلوگیری از مهاجرت می‌شود

محمد وحیدی نماینده مردم ۵ شهرستان در مجلس شورای اسلامی در نشست امشب اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با نگاه به جریان انداختن بخش خصوصی به استان خراسان شمالی سفر کند.

وی گفت: نتایج پهنه های مطالعاتی معادن از سوی سازمان زمین شناسی کشور به استان اعلام نشده است که موجب سردرگمی سرمایه گذاران در این حوزه شده است.

وحیدی افزود: با هدف جلوگیری از مهاجرت به استان های توسعه یافته باید ایجاد و توسعه صنایع در سایر استان ها مورد توجه باشد

وی گفت: تامین کالاهای اساسی مردم استان مورد توجه وزارت صمت باشد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول