اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تورم ایجاد اشتغال را ناکام گذاشته است/ شستا در خراسان شمالی سرمایه‌گذاری کند

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس، ایجاد تورم روزافزون در کشور را باعث ناتمام ماندن پروژه‌های اقتصادی دانست و گفت: شستا به‌عنوان هلدینگ اقتصادی زیرمجموعه وزارت کار، در خراسان شمالی سرمایه‌گذاری‌های جدید انجام دهد.

تورم ایجاد اشتغال را ناکام گذاشته است/ شستا در خراسان شمالی سرمایه‌گذاری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید محمد پاکمهر صبح امروز در کارگروه استانی اشغال خراسان شمالی وضعیت درآمد سرانه خانوارهای استان را پایین اعلام و اظهار کرد: وزارت کار با توجه به وضعیت سرانه درآمدی استان باید تخصیص اعتبارات را به‌صورت عدالت محوری و عادلانه انجام دهد.

وی با انتقاد از ایجاد مهاجرت در روستاهای خراسان شمالی گفت: مشاغل کاذب و کارگری در استان‌ها و شهرهای دیگر باعث شده تا مهاجرت از روستاها ایجاد شود و جوانان از این محل‌های تولید در کشور خارج‌شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس، درباره وضعیت اعتبارات اشتغال استان خاطرنشان کرد: این اعتبارات پاسخگوی نیز متقاضیان استان نیست زیرا طرح‌های مورد تأییدی در استان وجود دارد که تاکنون به آن‌ها تسهیلات داده نشده و باید از اعتبارات متمرکز به این طرح‌ها تخصیص تسهیلات انجام شود.

وی تورم را عاملی در راستای ناتمام ماندن پروژه‌های اشتغال و عدم ایجاد شغل بیان کرد و گفت: تسهیلات لازم برای واحدهای اشتغال به‌طور کامل پرداخت‌شده اما تورم سالانه در کشور مانع از تکمیل این طرح‌ها شده که باید برای تکمیل و ایجاد اشتغال پایدار تزریق اعتبار شود.

نماینده مردم بجنورد، رازوجرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم خطاب به هلدینگ های زیرمجموعه وزارت کار همچون شستا گفت: این مجموعه باید در استان خراسان شمالی سرمایه گذاری‌های جدیدی انجام دهد اما هم‌اکنون سرمایه‌ها و درآمدهای حاصل‌شده از پتروشیمی استان را در مناطق دیگری از کشور مصرف می‌کنند و به استان نصیبی نمی‌رسد.

وی به کلنگ زنی فاز ۲ پتروشیمی در سفر نخست ریاست‌جمهور به استان اشاره کرد و افزود: رئیس دولت برای مردم امید و انتظار ایجاد کرد اما تاکنون اتفاق خاصی در این عرصه نیفتاده است و باید شستا به‌عنوان بزرگترین سهام‌دار پتروشیمی در این عرصه اقدام کند و انتظار مردمی را محقق کند تا درآمد سرانه خانوار را کمک کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول