اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بهره‌برداری فرهنگسرای گنبدکاووس با اعتبار 70 میلیارد ریال در 1400/ تعطیلی ۲ کتابخانه مهم گنبدکاووس در سال‌های گذشته

شهردار گنبدکاووس گفت: فرهنگسرای شهرستان با متراژ حدود 2 هزار مترمربع و با اعتبار 70 میلیارد ریال تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری فرهنگسرای گنبدکاووس با اعتبار 70 میلیارد ریال در 1400/ تعطیلی ۲ کتابخانه مهم گنبدکاووس در سال‌های گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، منصور طعنه‌گنبدی امشب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار کرد: سرای محله در محلات آسیب‌پذیر «سیدآباد» و «بدلجه» با متراژ ۶۵۰ مترمربع در دو طبقه پیش‌بینی شده و در حال حاضر زمین آن خریداری و طرح توسط مشاور انجام شده است.
وی تصریح کرد: در سال آینده اعتبارات خوبی از سوی سازمان بازآفرینی شهری شهرداری‌های کشور برای ساخت آن تخصیص پیدا می‌کند. 
شهردار گنبدکاووس با اشاره به مراحل ساخت فرهنگسرای شهرستان خاطرنشان کرد: نخستین فرهنگسرای شهرستان با متراژ حدود ۲ هزار متر مربع در شمال شهر واقع در خیابان بعثت در حال ساخت است که اعتبار تخصیص یافته امسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و در سال آینده ۴ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافته و پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.
وی ادامه داد: این فرهنگسرا دارای سالن مطالعه، سالن همایش، کتابخانه و مکانی به عنوان نگهداری منابع کتاب دارد.

* با وجود همکاری شهرداری گنبدکاووس برای واگذاری زمین به برخی ادارات ولی به دلیل عدم تامین نقدینگی رها شده است
طعنه‌گنبدی درباره تامین زمین برای احداث کتابخانه در شهر گنبدکاووس گفت: در ضلع‌جنوبی شهر واقع در «بلوار جرجان» عرصه نیم هکتاری وجود دارد که برای احداث پارک محله‌ای و غرفه صنایع‌دستی پیش‌بینی شده و می‌توان بخشی از این عرصه را در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی برای احداث واگذار کرد.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شهرداری عرصه‌هایی به ادارات مختلف مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان واگذار کرده است بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته عرصه‌های به ادارات مختلف واگذار شده اما به دلیل عدم تامین اعتبار و نقدینگی رها شده است، انتظار می‌رود نخست در خصوص تامین اعتبار برای ساخت کتابخانه رایزنی شده و سپس این عرصه در اختیار نهاد کتابخانه‌ها واگذار شود.
* شهرداری گنبدکاووس ۹۰ میلیون تومان به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت کرد/ تعطیلی ۲ کتابخانه مهم گنبدکاووس در سال‌های گذشته
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: از محل نیم درصد شهرداری‌ها تاکنون مبلغ ۹۰ میلیون تومان به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای با جمعیت دارای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر تصریح کرد: ۲۳ روستای شهرستان شرایط راه‌اندازی کتابخانه را داشته که تاکنون با همکاری دهیاری و شوراهای روستا تنها روستای «حاجی‌قوشان» اقدام به راه‌اندازی کتابخانه کرده و مراحل پایانی آن در حال انجام است.
علیرضا مجاهدی گفت: از محل اعتبارات تملک‌دارایی شهرستان مبلغ ۷۸ میلیون تومان به کتابخانه‌های عمومی شهرستان تخصیص یافته که این مبلغ در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود.
وی با اشاره به تعطیلی دو کتابخانه مهم شهر در سال‌های گذشته ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده قرار است از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر عرصه‌ی به تایید نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شود تا پیگیر اعتبار و ساخت آن در سال‌های آینده باشیم.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه شهرستان گنبدکاووس در دو سال گذشته رتبه نخست استان در جشنواره‌رضوی را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: امسال در این جشنواره ۵ هزار و ۴۶۰ نفر شرکت کردند که برگزیدگان این جشنواره در جلسه بعدی انجمن کتابخانه های عمومی تجلیل خواهند شد.
وی گفت: مسابقه کتابخوانی زندگینامه سردار شهید سلیمانی با همکاری اداره ورزش و جوانان و مسابقه شعرخوانی با موضوع انقلاب اسلامی در فضای مجازی از جمله برنامه‌های شاخص دهه فجر است.
* شرکت 300 نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه امتحانی و ۱۴ رشته در حوزه مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت و حفظ قرآن کریم به صورت اینترنتی در اوائل اسفند ماه برگزار می شود که تاکنون ۳۰۰ نفر از گنبدکاووس در این آزمون ثبت‌نام کردند.
وی تصریح کرد: جشنواره استانی ادبیات داستانی با نام «بهار همدلی» ویژه سردار سلیمانی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در این ایام در فضای مجازی برگزار می‌شود.
رضا شجاعی گفت: هفتمین «جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» با هدف حمایت از اقدام‌های انجام شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادات ابتکاری در حوزه کتاب و معرفی فعالیت‌های مرتبط با کتابخوانی تا ۱۰ بهمن ماه امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین پنجمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با رویکرد فضای مجازی در گروه هشت نفره کودک و نوجوان زیر نظر یک مربی بزرگسال نیز در حال فعالیت است که تاکنون ۳۵ باشگاه از شهرستان در این جام حضور پیدا کردند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول