اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فارس من| پاسخ مثبت شهردار گنبدکاووس به مطالبه مردم/ اعتراض منطقی ورزشکاران جواب داد

شهردار گنبدکاووس با انتقادپذیری و پذیرش اعتراض و مطالبه مردم دستور نصب چراغ روشنایی در مسیر جاده سلامت و آغاز عملیات اجرایی آن را صادر کرد.

فارس من| پاسخ مثبت شهردار گنبدکاووس به مطالبه مردم/ اعتراض منطقی ورزشکاران جواب داد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ورزش قهرمانی بدون تردید باید تمامی هیجان، استقبال و حتی ثروت‌اندوزی خود را مدیون و مرهون ورزش همگانی باشد زیرا آنچه دریچه آشنایی افراد با ورزش و فضایی برای تحرک و پویایی آن‌هاست.

گنبدکاووس شهرستانی است که در حوزه ورزش قهرمانی در رشته‌های مختلف از جمله والیبال، فوتبال، سوارکاری، کبدی، فوتوالی، سپک تاکرا، کاراته، تکواندو، پارکور، بسکتبال و ... در سطح کشور شناخته شده است و توانسته به نوعی جایی در میان قهرمانان برای خود باز کند.

اما در حوزه ورزش همگانی هرچند در دفعات متعدد همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی بزرگی را اجرایی کرده اما در سال‌های گذشته نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد که به همین منظور در راس هیئت ورزش‌های همگانی این شهرستان نیز تغییراتی صورت گرفت البته همه می‌دانیم که برای توسعه ورزش همگانی باید همه مسوولان، مدیران، مردم، دستگاه‌های اجرایی و ... به وسط میدان آمده و برای اعتلای آن تلاش کنند.

شهرداری یکی از مهم‌ترین ارگان‌هایی است که در هر شهری وارد میدان کمک به ورزش همگانی شده توانسته تاثیرات مثبت و شگرفی را در این حوزه به جای بگذارد که به همین دلیل شهرداری گنبدکاووس نیز از سال گذشته وارد این حوزه شد و با ایجاد جاده سلامت تلاش کرد گام بلندی در این بخش بردارد. اما این جاده به دلیل فقدان روشنایی با مشکلاتی روبه رو شد که موجب اعتراضات مردم و ثبت گلایه آنها در سامانه فارس من خبرگزاری فارس با عنوان «ایجاد روشنایی در جاده سلامت گنبدکاووس» شد که در این راستا به سراغ تعدادی از افراد حاضر در این جاده و البته شهردار گنبدکاووس رفتیم تا جویای موضوع شویم:

* لزوم نورپردازی برای بهره‌مندی بهینه ورزش‌دوستان

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه راه‌اندازی جاده سلامت در گنبدکاووس یک اتفاق بسیار خوب و اثربخش بوده است، اظهار کرد: تعداد پرشور و پرحجم افراد برای پیاده‌روی و ورزش در طول شبانه‌روز در این جاده خود نشان از نیاز مبرم شهرستان به این جاده است.

سیدمحمد حسینی با بیان اینکه صرف ایجاد این جاده سلامت انصافا جای تشکر و قدردانی از شهردار و اعضای شورای شهر گنبدکاووس را دارد، افزود: در کنار ایجاد این جاده باید امکانات، تجهیزات و الزامات یک فضای ورزشی ایمن، موثر و کارآمد نیز برای استفاده بهینه مردم از آن مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه با روحیه‌ای که از شهردار گنبدکاووس سراغ داریم قطعا ایجاد روشنایی برای جاده سلامت را در دستور کار قرار خواهند داد، ادامه داد: عدم ایجاد روشنایی در این مسیر موجب ایجاد خطرات بسیار برای افراد و همچنین عدم امکان انجام حرکات ورزشی تخصصی و گروهی در این فضا می‌شود.

* درختان پهن برگ و خرابی چراغ‌های بولوار کمربندی مضاعف کننده تاریکی جاده سلامت

ورزشکار و رئیس انجمن آمادگی جسمانی شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه پس از ایجاد جاده سلامت در گنبدکاووس تقریبا هر شب برای پیاده‌روی و ورزش به این مکان مراجعه می‌کنم، خاطرنشان کرد: کمبود چنین فضایی در شهر گنبدکاووس برای استفاده عمومی افراد کاملا احساس می‌شد.

علیرضا دادفر با بیان اینکه متاسفانه عدم روشنایی مسیر به ویژه در برخی از تقاطع‌ها با خیابان بسیار خطرناک است، اضافه کرد: با توجه به کف‌پوش آسفالت و باریک بودن مسیر نیز نیازمند روشنایی برای استقرار درست افراد و جلوگیری از قرار گرفتن در حاشیه جاده سلامت که حفره‌های کاشت درختان و ... بوده نیز هستیم.

وی وجود نوع خاصی از درختان پهن برگ را در حاشیه جاده نیز برا عدم نوررسانی کافی به مسیر موثر دانست و گفت: عدم روشن بودن همیشگی و خرابی برخی از چراغ‌های وسط کمربندی مجاور جاده سلامت، از رسیدن همان نور کمی که باید از این مسیر دریافت می‌شد نیز در پاره‌ای از اوقات ممانعت می‌کند.

* فقدان طراحی بلندمدت و زیبایی شناسی ضعف اصلی پروژه/ نور دیگر فقط معیار زیبایی‌شناسی نیست

کارشناس مسائل شهرسازی و معماری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه نفس ایجاد جاده سلامت در گنبدکاووس امری پسندیده است، تصریح کرد: متاسفانه فقدان برنامه‌ریزی و طراحی بلند مدت با رعایت اصول زیبایی‌شناسی و معماری یکی از ضعف‌های اصلی اجرای این پروژه است.

محمدجواد احمدی اصل روشنایی و نور را یکی از مولفه‌های اصلی زیبایی و حتی ساختاری و کارکردی در معماری و شهرسازی دانست، گفت: امروزه نور از صرفا یک مولفه زیبایی خارج شده و توانسته کارکردهای مختلفی را در عرصه معماری و شهرسازی به خود گرفته و کم کم جای بسیاری از عوامل کالبدی را نیز بگیرد.

وی با بیان اینکه انتظار ما از شهرداری استفاده از ظرفیت کارشناسان بومی برای طراحی و ایجاد جاده سلامت بود، افزود: به هر حال به نظر می‌رسید می توان این پروژه را با ارزش افزوده بیشتر، کارکرد و کارآیی افزون‌تر و ایمنی و زیبایی بالاتری طراحی و اجرا کرد.

* خانواده‌های نگران فرزندان خود در جاده سلامت

شهروند گنبدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در طول هفته دو تا سه شب را حتما برای پیاده‌روی و ورزش به جاده سلامت می‌آیم، اظهار کرد: از دست‌اندرکاران ایجاد این مسیر تشکر می‌کنم هرچند گلایه‌مندی‌هایی را در خصوص برخی از مسائل این جاده نیز داریم.

حمید سعیدی با بیان اینکه راه‌اندازی جاده سلامت و تجهیز آن به لوازم ورزشی استاندارد قابل تحسین و تقدیر است، افزود: اما متاسفانه عدم روشنایی این جاده برای مردم مشکلات بسیاری را ایجاد کرده و بسیاری از خانواده‌هایی که فرزندانشان در این مسیر به ورزش می‌پردازند نگران کرده است.

وی اصلاح تقاطعات، ایجاد لاین برگشت به موازات مسیر فعلی را نیز در کنار ایجاد روشنایی مسیر به عنوان پیشنهادات بهبود فضا عنوان کرد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر با بهبود شرایط کیفی این جاده شاهد مسیری ایمن، زیبا و کاربردی برای ورزش کردن در شهر گنبدکاووس باشیم.

* سرعت بالای خودروها در شب مکمل خطرات تاریکی

شهروند گنبدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در مسیر جاده سلامت تقاطع‌هایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تقاطع‌ها به شکلی طراحی شده که عمدتا خودروها با سرعت بسیار بالا وارد آن می‌شوند و خطرهای بسیاری را متوجه عابران می‌کند.

عبدالحی آتابای تاریکی فضا را مضاعف کننده و مکمل خطر سرعت بالای خودروها دانست و ادامه داد: این موضوع باعث شده برخی فقط در یک بخشی از مسیر ورزش کنند و برخی نیز به شدت با ترس و لرز از این تقاطع‌ها عبور کنند.

وی ایجاد روشنایی در مسیر به ویژه در تقاطع جاده سلامت با خیابان‌های موجود را ساده‌ترین راه برای کاهش خطر عنوان کرد و گفت: امیدواریم شهرداری در ادامه مسیر اقدامات خود این موضوع را با جدیت دنبال کند.

* به زودی شاهد روشن شدن جاده سلامت خواهیم بود/ پایه های چراغ‌های روشنایی خریداری شده است

مدیر روابط عمومی شهردار گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه با وجود همه سختی‌ها و فشارهای مالی جاده سلامت را برای مردم شهر گنبدکاووس به سرعت راه‌اندازی کردیم، اظهار کرد: خوشحالیم که شاهد هستیم هر شب تعداد بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش به ویژه ورزش همگانی در این مکان حاضر می‌شوند.

محمد شیخی با بیان اینکه پس از استقبال مردم از جاده سلامت بلافاصله با اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر و دستور شهردار ورزش دوست گنبدکاووس نسبت به تجهیز این جاده به لوازم ورزشی اقدام کردیم، افزود: با وجود هزینه بسیار زیاد این اقدام را بلافاصله اجرایی کردیم که مورد تقدیر اداره ورزش و بسیاری از فعالان ورزشی نیز قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهادات بسیاری برای روشنایی جاده سلامت در سطح شهر مطرح شده است، گفت: موضوع درخواست مردم در سامانه فارس من را نیز مشاهده کردیم و شهردار گنبدکاووس با توجه به نیاز مردم دستور خرید پایه‌های روشنایی را صادر کرد و به زودی فرآیند اجرایی نصب چراغ‌های روشنایی در این مسیر را به فرجام خواهیم رساند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول