اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها، خاصیتی ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: برگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها علاوه بر اینکه بی خاصیت است، احتمال ایجاد امید واهی در برخی از افراد را نیز به وجود می آورد.

بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها، خاصیتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام نوری درخطبه های نماز جمعه امروز بجنورد، اظهار کرد: یکی از صفات متقین این است که حقوق را رعایت کند، این حقوق می تواند حق الله، حق الناس یا حق النفس باشد.

وی افزود: امام سجاد در مورد موضوع حق النفس می فرمایند؛ حق النفس یعنی اینکه همه اعضا و جواره خود را در مسیر طاعت خداوند قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آغاز دهه دوم فاطمیه، تصریح کرد: در مورد شهادت حضرت فاطمه (س) دو نقل وجود دارد که نقل دوم و یا دهه دوم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به صفات ویژه حضرت فاطمه (س)، گفت: این بانوی بزرگوار، خود فرزند شهید بودند، همسر ایشان یعنی امام علی(ع) شهید شدند، ۲ فرزند این بانوی بزرگوار نیز شهید هستند و در نهایت خود ایشان نیز شهید شدند.

امام جمعه بجنورد در ادامه افزود: حضور امریکا در منطقه جز بی ثباتی و جنگ چیزی برای کشورها نداشت است.

وی با اشاه به سخنان مقام معظم رهبری درباره برجام، بیان کرد: اگر امریکا به برجام برگردد ولی تحریم‌ها را بر ندارد، برجام خاصیتی نخواهد داشت.

حجت الاسلام نوری، افزود: با برگشتن آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها، احتمال ایجاد امید واهی در برخی از افراد وجود دارد و ممکن است مجددا مسئولین را معطل این موضوع نگه دارند که چه زمانی آمریکا تحریم ها را برمی‌دارد.

وی گفت: با برگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها، این امکان وجود دارد که برجام را گروگان بگیرند تا برجام دوم و سوم را ایجاد کنند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به موضوع برجام دوم و برجام سوم، افزود: برجام دوم یعنی دست از فعالیت های موشکی برداریم و برجام سوم یعنی ایران حمایتش را از شیعان و کشورهای مظلوم بردارد و برعلیه رژیم صهیونیستی و آمریکا صحبتی نکند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به کشور، گفت: تولید واکسن با توان داخلی یک افتخار برای کشور است و مسئولین نیز با حمایت از این دانشمندان کاری کنند تا مردم از واکسن ایرانی برای بیماری کرونا استفاده کنند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه آمریکا و انگلیس و کشورهای وابسته در اوج بیماری کرونا، اجازه ورود هیچ‌گونه دارویی به کشور را ندادند، افزود: ارسال دارو به کشور با توجه به سابقه این کشورها در ارسال خون‌های آلوده به ایران، قطعا دروغ و نیرنگ است و احتمال این وجود دارد که واکسن های تولیدی خود را بر روی سایر کشور ها امتحان کنند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول