اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

قضات به عمق و درون مایه پرونده‌ها دقت کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: قضات حتی نباید به موضوعات سیاسی و فساد فکر کنند زیرا اگر فکرشان به این سمت باشد بالاخره آلوده خواهند شد.

قضات به عمق و درون مایه پرونده‌ها دقت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح امروز در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: امیرالمومنین در نامه ای به مالک اشتر توصیه هایی به او دارد که بخشی از آن ویژگی های مورد نیاز برای انتخاب قاضی را تشریح کرده است.
وی کوشش و خستگی ناپذیر بودن را یکی از ویژگی های مورد نیاز قضی دانست و افزود: قاضی باید پیگیر امور را تا انتهای نتیجه انجام دهد و خسته نشود.
امام جمعه بجنورد ادامه داد: گاهی متهمان به قضات اتهام هایی می زنند اما قاضی نباید در مقابل این اتهامات لجاجت کند و باید در مسیر عدالت بماند.
وی پذیرش اشتباه از سوی قاضی را یکی دیگر از ویژگی های مهم قاضی دانست و افزود: قاضی نباید از رسانه ها و جایگاه اجتماعی اش بترسد و حقیقت را پنهان کند.
حجت الاسلام نوری تصریح کرد: قضات حتی نباید به موضوعات سیاسی و فساد فکر کنند زیرا اگر فکرشان به این سمت باشد بالاخره آلوده خواهند شد.
وی بر بررسی عمق و درون مایه پرونده های قضایی تاکید کرد و گفت: نباید صرفا بر اساس مدارک سطحی حکمی صادر شود.
نماینده ولی فقیه در انتها گفت: قضات باید شکاک باشند زیرا این شک موجب اعتمادافزایی مردم خواهد شد زیرا شکی در حوزه بیت المال و حق الناس است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول