اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بسته خبری پلیس| از دستگیری عامل جعل پیج‌های اینستاگرامی تا فعال‌سازی گشت‌های رضویون

سرپرست پلیس فتا استان از تشکیل پرونده ای با موضوع جعل و کلاهبرداری در سطح استان خبرداد و گفت: متهم اقدام به شناسایی پیج های اشخاص پولدار و با جعل پیج آنها اقدام به کلاهبرداری می کرد.

بسته خبری پلیس| از دستگیری عامل جعل پیج‌های اینستاگرامی تا فعال‌سازی گشت‌های رضویون

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پلیس هرمزگان در شبانه روز اخیر در زمینه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی موفق به برخورد با متخلفان و دستگیری شماری از آنها شده است.

جعل پیج های اینستاگرام،اغفال فالورها و فروشندگان بی خبر

سرپرست پلیس فتا استان از تشکیل پرونده ای با موضوع جعل و کلاهبرداری در سطح استان خبرداد و گفت: متهم اقدام به شناسایی پیج های اشخاص پولدار و با جعل پیج آنها اقدام به کلاهبرداری می کرد.

سرگرد "احسان بهمنی" سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان اظهار داشت: احدی از طلافروشان به پلیس فتا استان مراجعه و طی گزارشی مدعی شد مدتی است شخصی به صورت غیرحضوری و ناشناس به حسابش پول واریز می‌کند و با اعزام راننده‌ای ثابت در اسنپ از وی سکه خریداری می‌کند، لذا مراتب برای پیگیری و تشکیل پرونده از طریق معاون محترم دادستان شهرستان بندرعباس کسب تکلیف شد.

این مسئول  انتظامی بیان داشت: طی تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص گردید شخصی ناشناس در نقش خانمی پولدار تنها از طریق پیام رسان با راننده ای شاغل در اسنپ ارتباط کاری و به صورت همیشگی با واریز حق الزحمه بیش از حد، موفق به هدایت وی برای تحویل بسته های گوناگون از فروشگاه های متنوع به ویژه دریافت سکه های طلا از مغازه های طلا فروشی می شود.

وی افزود: با تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی شخص واسط در محل مقرر جهت تحویل بسته خریداری شده شناسایی و دستگیر شد،وی در ابتدا مدعی می شود با متهم اصلی به عنوان دوست مجازی در اینستاگرام آشنا شده است و طبق سفارش کاری اقدام به دریافت بسته ها از راننده اسنپ و ارسال آن برای کارفرما می کرده است،لذا عاقبت با مشاهده ادله مجرمانه ناگزیر لب به اعتراف می گشاید و اظهار می دارد که متهم فامیل او می باشد و آگاهانه با وی همکاری داشته است.

وی بیان داشت : سرانجام با تکمیل ادله جرم و مستندات، محل سکونت متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم  قضایی شخص مربوطه دستگیر و دستگاه های بسیاری از قبیل کنسول بازی،مک بوک و گوشی های آیفون از متهم نهایی توقیف شد همچنین مقداری زیادی سکه طلا یافت شد،متهم با شناسایی پیج اشخاص پولدار ایرانی خارج نشین و یا داخل کشور،با ادعای هک پیج قبلی و راه اندازی پیج جدید اقدام به ارسال پیام برای مخاطبین آن شخص و اغفال آنها برای واریز مبالغ میلیونی به بهانه نیاز موقت با اعلام شماره کارت فروشندگان فعال در استان هرمزگان می کرده است.

سرگرد بهمنی اظهار داشت: متهم در مجموع، بیش از 230 میلیون تومان طی 23 فقره از مخاطبین هدف در اینستاگرام کلاهبرداری می کند. با بررسی سامانه های در اختیار پلیس فتا محرز گردید بیش از 20 پرونده با ماهیت و مشخصات مشترک در سطح کشور تشکیل شده است و همچنین طی اطلاع رسانی به پلیس فتا استان های مربوطه پرونده‌های فوق به شعبه مربوطه در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارجاع گردیده است.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در تحلیل این خبر گفت: اعتماد بیجا و زودباوری مخاطبان در زمان مشاهده تصاویر شخص آشنا در پیج مشابه اینستاگرامی و عدم راستی آزمایی از طریق کانال‌های ارتباطی دیگر، بسترساز جرائم کلاهبرداری از این قبیل می باشد.بر همین اساس بیش از هر زمان دیگری این نیاز احساس می شود که رسانه ملی با اهتمام بیشتری با بهره گیری از دانش و تجربیات پلیس فتا استانها با پیاده سازی طرح‌های گسترده اقدام به تولید برنامه‌های آموزشی متنوع و جذاب با محوریت جرائم سایبری نماید و فعالیت های پررنگ تری در حوزه پیشگیری از جرائم سایبری داشته باشد.

فعال سازی گشت رضویون با هدف ارتقاء شاخص‌های امنیتی 

 رئیس پلیس پیشگیری استان  با ارائه گزارشی از عملکرد گشت های رضویون در 9ماهه اول سال جاری  گفت: فعال سازی "گشت رضویون"با هدف ارتقاء شاخص های امنیتی اتفاق افتاده است. 

سرهنگ علی اکبر خرمی گفت:  با وجود تلاش های شبانه روزی کارکنان جان برکف نیروی انتظامی، امینت مطلوب در سطح جامعه، بدون مشارکت سایر نهادهای مسئول و شهروندان  محقق نخواهد شد. 

وی با تأکید براستفاده هدفمند و ضابطه مند از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد  همانند بسیج، افزود: تدوین دستورکار (گشت محله محور بسیج) در قالب گشت رضویون یکی از راه‌های رسیدن به این هدف بود که اجرای صحیح آن تأثیرات محسوسی بر ارتقای امنیت جامعه خواهد گذاشت. 

این مسئول انتظامی اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد در9 ماهه سال جاری، هماهنگی‌های لازم بین رده‌های زیر مجموعه پلیس پیشگیری استان هرمزگان با نواحی و پایگاه های بسیج، نحوه مشارکت گشت های رضویون در افزایش امنیت و آرامش حوزه استحفاظی، برنامه ریزی و هدف گذاری شد. 

سرهنگ خرمی با اشاره به بکارگیری تعداد 515 نفر از بسیجیان در قالب گشت های رضویون در سطح استان، خاطر نشان کرد: در این مدت، با گشت زنی و ایست و بازرسی های مقطعی توسط گشت های رضویون، تعداد 45 راس احشام، 60قلم تجهزات رایانه،7دستگاه تجهیزات دریافت از ماهواره،3دستگاه لوازم خانگی قاچاق،210 ثوب البسه قاچاق ، 140 کیلوانواع داروی گیاهی قاچاق ومقدار 3هزارلیترسوخت جمعاً به ارزش 4 میلیارد ریال کشف و ضبط شده است. 

رئیس پلیس پیشگیری استان هرمزگان ، با اشاره به توقیف 14 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق و  توقیف 33دستگاه موتورسیکلت متخلف توسط این  واحدهای گشتی؛  تبادل اطلاعات با پلیس در حوزه استحفاظی و تعامل با مردم را دو انتظار پلیس از گشت های رضویون دانسته و تاکید کرد: بی تردید با حضور بسیجیان در کنار ماموران مقتدر ناجا، شاهد افزایش روزافزون امنیت در سطح جامعه باشیم.

اجرای طرح مبارزه با سارقان وسایل نقلیه در هرمزگان 

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح مبارزه با سارقان وسائط نقلیه و کشف 68 دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در استان خبرداد.  

سرهنگ غلامرضا جعفری بیان داشت: در راستای مقابله حداکثری با سرقت ، طرحی 72 ساعته با موضوع  مبارزه با سارقان وسائط نقلیه و کشف سرقت به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان بندرعباس، در دستور کار، کارآگاهان اداره مبارزه باسرقت قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت  پلیس آگاهی که به صورت متمرکزو با شناسایی نقاط آلوده جرم و  شناسایی سارقان فعال این حوزه منجر به کشف تعداد 8 دستگاه خودرو سرقتی ، 31 دستگاه موتور سیکلت مسروقه و  توقیف29 دستگاه خودرو دارای دستور قضائی کشف و تحویل مالبختگان گردید.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تعداد 28 نفر از سارقان سابقه دار نیز دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند و اموال مسروقه نیز پس از سیر مراحل قانونی به مالباختگان مسترد شد. 

فرمانده انتظامی  هرمزگان با اشاره به اینکه تحقیق از سارقان جهت کشف سایر سرقت های احتمالی و دستگیری سایر همدستانشان ادامه دارد، از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات انتظامی و امنیتی را با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف کلاهبرداری اینترنتی در میناب

فرمانده انتظامی شهرستان میناب از کشف پرونده کلاهبرداری اینترنتی توسط مامورین پلیس فتا شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس قاسمی گفت: احدی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه مقام قضائی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی به پلیس فتا شهرستان مراجعه واظهار داشت یک آگهی در سایت دیوار مشاهده (آگهی فروش بوقلمون)  و جمعا مبلغ 90 ملیون ریال به حساب واریز نمودم و بعد متوجه کلاهبرداری شدم ،که موضوع شناسایی ودستگیری متهم در دستور کار مامورین این پلیس قرار گرفت. 

وی افزود: پس از بررسی صاحب کارت (متهم) به هویت معلوم اهل وساکن  اردبیل شناسایی که با هماهنگی قضائی حساب های وی مسدود  و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

 سرهنگ قاسمی در پایان تصریح کرد: همانطور که در قوانین سایت‌های واسطه گر ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول