اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس مازندران|تاکید بر همکاری مردم با پلیس در طرح محدودیت‌های کرونایی در مازندران

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در حاشیه بازدید از اقدامات پلیس در طرح محدودیت‌های کرونایی بر همکاری مردم با پلیس در اجرای این طرح و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

بسته خبری پلیس مازندران|تاکید بر همکاری مردم با پلیس در طرح محدودیت‌های کرونایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز با حضور در ورودی شهرستان ساری در محور قائمشهر از اقدامات و عملکرد پلیس در اعمال محدودیت‌های ترافیکی با توجه به شرایط کرونایی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و عملکرد پلیس و فرماندهی انتظامی استان در اجرای این طرح، نتایج این طرح را در پیشگیری و مقابله با کرونا در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان با نرفتن به مهمانی‌ها و دورهمی‌ها دانست.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه بار اصلی اجرای این طرح بر روی دوش نیروی انتظامی، استانداری و فرمانداری‌ها است، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید پای کار بیاند تا این طرح به خوبی اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، تعامل و همکاری همه دستگاه ها و هم صدایی با رویکرد مشخص در اجرای این طرح را موثر دانست و بر همکاری آحاد مردم در اجرای هر چه بهتر این طرح تاکید کرد.

*اعمال محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی کرونایی در مازندران 

در راستای اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت‌های تردد برای پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا، نیروهای انتظامی و پلیس راهور با حضور در مبادی ورودی شهرهای استان نسبت به کنترل خودروها اقدام کردند.

*پرخاشگری خانوادگی در قرنطینه و شرایط کرونایی 

در ادامه این بازدید مطهره مهدوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی با اشاره به اینکه تشدید ویروس کرونا و ترس از ابتلای به آن از یک طرف و قرنطینه خانگی برآمده از این روند، به‌وجود آورنده نوعی بی‌حوصلگی شده است، گفت:  در حال حاضر می‌توان به صراحت آن را در زندگی اقشار مختلف اجتماعی دید. 

وی افزود: شیوع کرونا و قرنطینه خانگی پیامدهایی را به دنبال داشته و خواهد داشت که مهم‌ترین آن پرخاشگری خانوادگی است و از طرفی خستگی و افسردگی این روزها به‌وجود آورده خلق و خوی منفی در افراد به‌ویژه والدین شده که این شرایط خشم و پرخاشگری را شدت بخشیده است.

مهدوی تصریح کرد: خلق منفی به وجود آمده از این وضعیت بعضا کودک آزاری و همسر آزاری در جامعه را افزایش خواهد داد که احتمال وقوع آن بیشتر از طرف مردان محتمل است زیرا با خیلی از رفتارها در خانه تاکنون مواجه نشده‌اند.

این کارشناس ادامه داد: افزایش تعاملات و برخی شیطنت‌ها توسط فرزندان برای برخی از مردان خارج از حوصله است و آن‌ها را در معرض اصطکاک و تعارض قرار می‌دهد، در حقیقیت در خانه ماندن بدون برنامه‌ریزی و احترام به حقوق یکدیگر بدون شک به وجود آورنده تعاملات غیرمنطقی می‌شود و این مهم خود تنش‌های خانوادگی را بین همسران و والدین به وجود می‌آورد.

وی تاکید کرد: به‌طور حتم تمام اعضای یک خانواده از لحاظ اخلاقی و رفتاری با هم تفاهم ندارند پس نباید در این روزها زیاد در رفتارها ریزبینی کرد بلکه باید تعامل در رفتار و اخلاق را در روند زندگی جاری کرد.

مهدوی تاکید کزد: از طرفی فشارهای اقتصادی ناشی از در خانه ماندن برای افرادی که حقوق‌بگیر دولت نیستند تا حد قابل توجهی مزید بر علت شده است که سازمان‌های حمایتی باید بیشتر به این حوزه ورود کنند.

کارشناس بالینی حوزه کلانتری سوادکوه عنوان کرد: ناکامی در تامین نیازها از اصلی‌ترین علل پرخاشگری می باشد فرد زمانی که نیازهایش از جمله نیاز به محبت، توجه یا احترام برآورده نشود، احساس ناکامی می‌کند و این ناکامی زمینه‌ساز بروز پرخاشگری می‌شود.

وی گفت: دوران قرنطینه خانگی که بهترین راه برای مبارزه با کرونا و در امان ماندن از شر این ویروس است نیازمند آموزش‌های روانشناسانه و موشکافانه از سوی کارشناسان و متخصصان است اما تحقق این امر جز با همراهی و همگامی مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

این کارشناس در ادامه چند راهکار برای رفتار با همسر پرخاشگر توصیه کرد؛

*موقعیت را ترک کنید؛ در این شرایط برای در امان ماندن از آسیب های جسمی و روانی در اثر پرخاشگری کلامی و غیر کلامی محیط را ترک کنید.

*از خودتان دفاع نکنید، وقتی همسرتان عصبانی است و شما را متهم می‌کند، برای دفاع از خودتان سعی در قانع کردن وی نداشته باشید چون در آن شرایط گوش شنوایی وجود ندارد، این کار را به بعد از آرام شدن اوضاع موکول کنید.

*مرزهایش را برای وی مشخص کنید و به نتیجه رفتارش اشاره کنید، اگر اشتباهی از شما سر زده است لطفا با عذرخواهی و پذیرش مسوولیت اشتباهتان، وی را خلع سلاح کنید.

*اگر فکر می‌کنید کارتان درست است از مواضع خود عقب نشینی نکنید و در نهایت به او یادآوری کنید که ممکن است رازدار نباشید و مساله خشونت خانگی را با خانواده یا اورژانس اجتماعی مطرح کنید.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول