اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بسته خبری پلیس| از کشف ادوات صیادی قاچاق تا دستگیری 27 سارق در یک روز

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری 27 سارق و مالخر و کشف 22 فقره سرقت در اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت در استان خبر داد.

بسته خبری پلیس| از کشف ادوات صیادی قاچاق تا دستگیری 27 سارق در یک روز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهم‌ترین اخبار شبانه روز گذشته پلیس هرمزگان در زمینه تأمین امنیت اقتصادی و اجتماعی در این استان به شرح زیر بوده است.

کشف کالای احتکاری در بندر لنگه 

فرمانده انتظامی شهرستان بندر لنگه از کشف انبار کالاهای اساسی احتکار شده به ارزش یک میلیارد و750میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "محراب کاظمی" با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای برخورد با احتکارکالاهای اساسی، مأموران پلیس پلیس آگاهی شهرستان لنگه با اقدامات اطلاعاتی از وجود یک انبار احتکارموادغذایی در یکی از محلات شهرستان مطع وپیگیری موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی انباری را شناسایی و با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام ودر بازرسی از محل تعداد تعداد ۹۵۵۲ عدد پودر ماشین لباسشویی ، مقدار۴۰۰ کیلوگرم برنج ، مقدار  ۲2۴۵ لیتر روغن خوراکی کشف کردند.

این مسئول انتظامی ارزش کالاهای کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و 750میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیرو جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ادوات صیادی قاچاق در بندر عباس  

 فرمانده انتظامی شهرستان بندر عباس از کشف کالای قاچاق به ارزش 3میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.  

 سرهنگ تیمور دولتیاری در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران پاسگاه جلابی این شهرستان در پی دریافت خبری مبنی برقاچاق کالا پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند 

وی افزود: مأموران با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و در حین گشت زنی به دو دستگاه خاور مشکوک و آن ها را متوقف کردند. 

فرمانده شهرستان بندر عباس عنوان کرد:مأموران در بازرسی از خودرو ها تعداد سه دستگاه موتور قایق به همراه تشت و تعداد43440 اقلام صیادی و 7300 رشته تور ماهیگیری کشف وضبط کردند. 

این مسئول انتظامی ارزش محموله کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه 3میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه 2 دستگاه خودرو توقیف ، 2 متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد

دستگیری 27 سارق  و کشف 22 فقره سرقت در هرمزگان 

 رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری 27 سارق و مالخر و کشف 22 فقره سرقت در اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت در استان خبر داد. 

سرهنگ عبدالمجید کرمی بیان داشت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد در استان و متواری شدن سارقان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری مأموران انتظامی شهرستان  های تابعه استان ضمن شناسایی محکومان متواری و تحت تعقیب و سارقان منازل و اماکن عمومی،  طرح ضربتی  و عملیاتی مبارزه با سرقت  را به مدت 48 ساعت در استان اجرا و در این طرح  باگشت زنی های غیر محسوس و بهره گیری از شیوه های پلیسی تعداد 19 سارق و 8 مالخر اموال مسروقه را شناسایی و  در عملیات های جداگانه دستگیر کردند. 

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی و تحقیقات اولیه منکر جرم ارتکابی شده که پس از مواجهه شدن با ادله و مدارک کافی و مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان لب به اعتراف گشوده و به 22 فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل اعتراف کردند. 

این مسئول انتظامی با اشاره به شناسایی 22 شاکی و مالباخته در اجرای این طرح، اظهار داشت : متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و از آن طربق روانه زندان شدند.

کشف دو فقره قتل عمد مسلحانه و دستگیری عاملان جنایت در هرمزگان  

با هوشیاری و تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان دو فقره قتل عمد مسلحانه کشف و قاتلین دستگیر شدند. 

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان برابر اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 از قتل دو نفر بنامان معلوم و همچنین مجروح شدن یک نفر دیگر در یکی از محلات بندرعباس  مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. 

 وی افزود: کاراگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی صحت و سقم موضوع با تشکیل تیمی و با حضور و هدایت عملیاتی رئیس پلیس آگاهی استان به جهت حفظ صحنه  و آلات وادوات جرم، بررسی صحنه قتل و کارشناسی لازم به محل مورد نظر اعزام شدند. 

 این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: با انجام تحقیقات میدانی ماموران حاضر در صحنه از  شاهدان عینی و مطلعین مشخص شد افرادی به هویت های معلوم به منزل مقتول یورش  برده و  با اسلحه کلت کمری دو نفر را به قتل رسانده و یک نفر دیگر را با اصابت گلوله مجروح کردند . 

سردار جعفری خاطر نشان کرد: از آنجایکه متهمان با دو خودرو پژو 405 به درب منزل مقتولین مراجعه کرده  بودند سریعا  با هماهنگی عوامل انتظامی شهرستان بندرعباس یکی از خودرو ها  را در ورودی شهربندرعباس به همراه چهار سرنشین به هویت های معلوم شناسایی و سرنشینان آن را دستگیر و جهت ادامه تحقیقات تکمیلی به  پلیس آگاهی انتقال شدند. 

 فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: ماموران با بهره گیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی مخفیگاه سه نفراز دیگر قاتلان که به یکی از استان های مجاور متواری شده بودند شناسایی و با هماهنگی و اخذ نیابت قضائی اکیپی از ماموران جهت دستگیری به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند. 

سردار"جعفری" با بیان اینکه علت قتل اختلافات خانوادگی بوده، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه اسلحه کلت کمری  به همراه یک تیغه خشاب و 4 فشنگ جنگی کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 توقیف محموله 70 میلیاردی قاچاق در میناب 

فرمانده انتظامی استان از کشف سه دستگاه موتورلنج قاچاق به ارزش 70 میلیارد ریال از دو دستگاه خودرو توسط ماموران انتظامی شهرستان میناب خبر داد.

 سردار" غلامرضا جعفری" اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران انتظامی شهرستان میناب حین گشت زنی در بلوارآل محمد و بندزرک به دو دستگاه کامیون بنز مشکوک و سریعا خودروها را متوقف کردند.

وی بیان داشت: پس از بررسی بیشتر مشخص شد کامیون‌های فوق حامل سه دستگاه موتور لنج  به قدرت 550اسب بخار می باشند که پس از هماهنگی با مقام قضائی کامیون ها با محموله قاچاق توقیف و راننده های خودروهای مذکور نیز بازداشت شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: بنا به نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده 70 میلیارد ریال می باشدکه در این خصوص پرونده تشکیل به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

 اجرای طرح مبارزه با سارقان داخل خودرو و قطعات در هرمزگان

رئیس پلیس اگاهی استان از اجرای طرح مبارزه با سارقین داخل خودرو و قطعات در هرمزگان خبرداد.

 عبدالمجید کرمی بیان داشت: در راستای مقابله حداکثری با سرقت، طرحی 72 ساعته با موضوع مقابله با سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو و دستگیری سارقان به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان بندرعباس، در دستور کار، کارآگاهان اداره مبارزه باسرقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح کارآگاهان پلیس آگاهی که به صورت متمرکزو با شناسایی نقاط آلوده و جرم و سارقین فعال این حوزه و همچنین سرکشی از اوراق فروشی های ضایعاتی ها و همچنین کنترل سارقین سابقه دار به مرحله اجرا در آمده که در نهایت موفق به کشف تعداد 22 فقره سرقت داخل خودرو و 13 فقره سرقت لوزام و قطعات خودرو مجموعا 35 فقره گردید.

سرهنگ کرمی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تعداد 11 نفر از سارقین سابقه دار نیز دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند و اموال مسروقه نیز پس از سیر مراحل قانونی به مالباختگان مسترد شد.
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با اشاره به اینکه تحقیق از سارقان جهت کشف سایر سرقت های احتمالی و دستگیری سایر همدستانشان ادامه دارد، از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات انتظامی و امنیتی را با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.

۳۰هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از کشف 30 هزار لیترسوخت قاچاق به ارزش2 میلیارد و 900میلیون ریال در شهرستان بندرعباس خبر داد. 

سردار "غلامرضا جعفری" در این رابطه اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق سوخت در روستای چاه فعله از توابع شهرستان بندرعباس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار مأموران یگان امداد شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و با انجام گشت زنی به یک دستگاه تانکر سوخت مشکوک و در بازرسی از آن 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش سوخت های کشف شده را 2 میلیارد و900میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 کشف 5 تن ماهی قاچاق در پارسیان 

فرمانده انتظامی شهرستان "پارسیان" از کشف 5 تن ماهی قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال خبر داد. 

سرهنگ سید غلامرضا حسینی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز ، مأموران مستقر در ایست و بازرسی "لاورچهو" حین کنترل و بازرسی خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون یخچال دار مشکوک شده و برای بررسی بیشتر دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از خودرو 5 تن ماهی مخلوط فاقد هر گونه مجوز بهداشتی و حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "پارسیان"  با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان 5 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی قاچاق را برای استان و کشور تهدید اقتصادی بزرگی دانسته و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه بی نظمی و فعالیت مجرمانه قاچاقچیان و افراد سودجو و قانون گریز از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 ، نیروی انتظامی را در امر مبارزه جدی و قاطعانه با پدیده قاچاق یاری دهند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول