اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مردم کالپوش فراموش نشده‌اند/ مشکل آب شرب رفع شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مردم در کالپوش بدانند که فراموش نشده‌اند و قول‌های داده شده نیز به دست فراموشی سپرده نشده است.

مردم کالپوش فراموش نشده‌اند/ مشکل آب شرب رفع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری عصر امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با موضوع بررسی وضعیت کالپوش در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: مردم در کالپوش بدانند که فراموش نشده‌اند و قول‌های داده شده نیز به دست فراموشی سپرده نشده است؛ به همین جهت، جلسات بررسی وضعیت منطقه حسین‌آباد کالپوش به شکل مرتب برگزار می‌شود و روند کار توسط مدیریت بحران و معاون عمرانی مستمراً پیگیری می‌شود.

او افزود: مباحث حوزه کالپوش به‌اندازه یک شهرستان مستقل رصد و پایش شده و مسائل و مشکلات مردم از سوی فرماندار، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به شکل دقیق پایش می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: کارهای خوبی از طریق بنیاد مسکن، اداره گاز، آب و فاضلاب و برق انجام شده است؛ ولی تا تکمیل شدن فرآیند، اقدامات دیگری هم باید انجام شود که این امور باید تسریع شوند.

فخری اظهار کرد: بحث راه ارتباطی توسط فرماندار ظرف مدت یک هفته پیگیری خواهد شد و کار نباید به‌واسطه مشکل مربوط به کمبود زمین معطل بماند.

او گفت: مبحث آب و فاضلاب از بحث‌های مهم و حساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه اگر مخازن جمع‌آوری فاضلاب ایجاد نشود، بسیاری از کارها تحت شعاع قرار گرفته و مردم دچار مشکل خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه مشکل آب شرب رفع شده است، گفت: در این راستا، اقداماتی صورت گرفته است که آماده‌سازی مخزن و شبکه آب‌رسانی از جمله این اقدامات بوده است و همان‌گونه که گفته شد حل مشکل فاضلاب نیز از بحث‌های اساسی است که باید مدنظر قرار گرفته و در اولین فرصت فراهم شود.

فخری خاطرنشان کرد: آب کالپوش باید تأمین شود، مردم باید از سد احداث‌شده بهره‌مند شوند و نمی‌شود در منطقه‌ای سدی احداث شود؛ اما مردم ساکن در منطقه از آن نفعی نبرند؛ بنابراین فرآیند کار باید پیگیری شده و در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: بحث استقرار ادارات باید به‌دقت از سوی فرماندار میامی و به‌صورت ویژه پیگیری شود و هر دستگاهی که برای ارائه خدمات به مردم همانند گذشته در محل مستقر نشود، طبق دستور استاندار به مراجع قضایی و تخلفات اداری معرفی خواهد شد؛ چراکه این امر حق مردم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در خصوص استقرار پاسگاه در منطقه حسین‌آباد کالپوش نیز گفت: فعالیت پاسگاه همانند گذشته موردنظر نیروی انتظامی است که با پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکل زمین، انجام خواهد شد.

فخری افزود: مشکل تضامین بانکی برای پرداخت تسهیلات به مردم منطقه حل شود و استقرار بانک در منطقه مدنظر قرار گیرد تا مردم برای دریافت وام بانکی مسافت زیاد را تا شاهرود طی نکند و مشکلی در ارائه خدمات بانکی نداشته باشد.

او اظهار کرد: پاک‌سازی نخاله‌های ساختمانی در منطقه باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به اینکه عملیات آسفالت جاده دسترسی انجام شده و این جاده در مسیر مسافران و زائران قرار دارد، پاک‌سازی منطقه ضروری است تا مردم مسائل و مشکلاتشان در این زمینه نیز حل شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول