اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

روایت خستو از جلسه رای گیری شورای شهر/پروژه جمهوری در شورا مصوب نشده است!

عملیات اجرای پروژه احداث زیرگذر در میدان جمهوری که با مخالفت‌ها و واکنش‌های بسیاری همراه بود امروز متوقف شد، نکته حائز اهمیت این است که نائب رئیس شورای شهر اعلام کرده است که اجرای طرح بدون مصوبه شورای شهر بود؛ شهرداری 10 روز زمان دارد نقاط مبهم پروژه را برطرف کند.

روایت خستو از جلسه رای گیری شورای شهر/پروژه جمهوری در شورا مصوب نشده است!

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، رحیم خستو، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص حواشی تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری، گفت: مخالفت و جلوگیری از اجرای این پروژه اتفاقی مبارک و میمون در شهر است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ینکه ضروری است زوایای مختلف اجرای یک پروژه بررسی و سپس نهایی شود، ادامه داد: این امر موجب می شود که تصمیم گیری های مدیریت شهری  فقط با نگاه مهندسی، نباشد؛ تصمیم گیری‌ها در حوزه شهری  باید به مقتضای الزامات و فهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشد و شهر به عنوان کلیتی از این مجموعه در نظر گرفته شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه اجرای برخی تقاطعات در شهرکرج، شتابزده و غیرکارشناسی بوده است، افزود:  اقدامات عمرانی کنونی که پس از سال‌ها همچنان در خصوص پل ها انجام می شود،  نشان می دهد که طرح ها شتابرده و بدون در نظر گرفتن همه ضمائم اقتصادی، فرهنگی، مقتضیات محله و غیره اجرا شده است.

اجرای برخی تقاطعات در شهرکرج، شتابزده و غیرکارشناسی بوده است

 

خستو در خصوص  موافقت شورا با اجرای پروژه احداث زیرگذر در میدان جمهوری، واکنش نشان داد و افزود: من از کیان شورا دفاع می کنم؛   اینطور نیست که شورا طرح تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری را  مصوب یا تایید  کرده باشد.

وی ادامه داد: طرح شهرداری سراسر اشکال است؛ شهرداری از سویی درخواست تعویق  ۵ ساله در اجرای پروژه را دارد و در عین حال اجرای پروژه به  صورت شرقی و غربی را عالی می داند. این لایحه در جلسه شورا که توسط اینجانب اداره می شد؛ رای گیری نشده و از شهرداری درخواست شد که طرح با الزامات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی و میزان بودجه به کمیسیون  ارائه شود تا پس از طرح در شورا، در بودجه ۹۹ پایدار شود.

خستو افزود: نامه ابلاغی رئیس شورا به شهرداری نیز بر تصویب طرح در صورت در نظر گرفتن ضمائم و ارائه آن به شورا تاکید دارد؛ بنابراین  اعتقاد دارم  شهرداری بدون نظرگرفتن مقدمات لازم، به اجرای پروژه اقدام کرده است.

اجرای پروژه میدان جمهوری امروز متوقف شد!

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اجرای پروژه میدان جمهوری از امروز متوقف شده است، گفت: با توجه به حساسیت ها و اشکالات طرح فوق، اعضای شورا از شهردار و معاون عمرانی شهرداری  خواستند تا به دنبال تعجیل در اجرای طرح نباشند که این امر در نشست شورا نیز تاکید شد. بنابر این قرار شد شهرداری  ظرف  مدت ۱۰ روز نواقص طرح را  بررسی و نتیجه را  به شورا اعلام کند.

وی در خصوص ابهامات  لایحه پروژه میدان جمهوری، گفت: مسیر پروژه در لایحه فوق در زمان طرح در شورا، شرقی-غربی بود؛ در حالیکه پروژه در مسیر شمالی-جنوبی در حال اجراست. ضمن اینکه مشاور پروژه در بهمن ماه سال گذشته، مسیر شرقی - غربی را بهترین گزینه از بین ۱۳ گزینه مورد بررسی اعلام کرد و دو ماه پس از آن مسیر شمال به جنوب را، بهتر دانست و اعلام کرد که مسیر  شرقی- غربی، دهها ایراد دارد!

خستو در پایان بر لزوم شفافیت در سخنان مسؤولان تاکید کرد و افزود: باید شفاف صحبت کنیم و سیاست را کنار بگذاریم؛ چرا که مردم از حرف های دوپهلو خسته شدند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول