اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اینستاخبر| مردم پای پست شهردار کرج چه نوشتند؟

اعتراض مردم و کارشناسان به پروژه میدان جمهوری موجب شد شهردار کرج ابعاد و ضرورت‌های آن را در قالب یک پست اینستاگرامی برای مردم تشریح کند و مردم هم پای پست شهردار نظرات جالبی نوشتند.

اینستاخبر| مردم پای پست شهردار کرج چه نوشتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، هم زمان با روزهای پایانی شهریور، نشانه‌های آغاز به کار پروژه ای جدید حوالی میدان جمهوری اسلامی کرج آشکار شد که از همان ابتدا با واکنش های مردمی در فضای شبکه های اجتماعی مواجه شد.

شهرداری کرج مشغول احداث زیر گذر شمالی جنوبی در محل میدان است و متاسفانه برای احداث این پروژه که به بهانه رفع مشکل ترافیک مصوب شده و در حال اجراست 310 اصله از درختان قدیمی منطقه باید قطع یا جا‌به‌جا شوند. همچنین با احداث زیرگذر محلی برای تجمعات فرهنگی شهر باقی نخواهد ماند و ادعای شهرداری مبنی حفظ میدانگاه برای برنامه های فرهنگی عملا فریب افکار عمومی است.

اعتراض مردم و کارشناسان به پروژه شهردار کرج و برخی از اعضای شورای شهر را ملزم به پاسخگویی کرد و شهردار کرج با حضور میدانی در محل احداث پروژه ابعاد و ضرورت‌های چنین پروژه ای را در قالب یک پست اینستاگرامی برای مردم تشریح کرد.

شهردار کرج با تاکید بر گره ترافیکی منطقه از بررسی طرح های مختلف برای حل این مشکل خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های شهرداری آلایندگی ترافیکی این میدان از پالایندگی درختان بیشتر است. 

البته بسیاری از منتقدان توضیحات شهردار را قانع کننده ندانستند و برخی اعضای شورای شهر هم از طی نشدن مسیر علمی برای طراحی پروژه و تعجیل در تحویل پروژه به پیمانکار بدون انجام مراحل مطالعاتی اولیه پردا برداشتند.

نظرات مردمی نوشته شده زیر پست اینستاگرامی شهردار کرج گویای نگرانی های افکار عمومی و  اقناع نشدن آن‌هاست.

یکی از کاربران نوشته است: آقای دکتر موضوع فقط آلایندگی هوا نیست. روح داشتن شهر هم مهم است. یک درخت امید و روح بیشتری به شهر می‌دهد یا مشتی پل و آهن؟

این منطقه در گذشته مسیر عبوری قنات های متعددی در کرج بوده است و بر اساس اظهارات یکی از کارشناسان شهرداری در گفت‌و‌گو با فارس مطالعات صفر پروژه انجام نشده است و بدون بررسی مطالعات تاسیساتی پروژه به پیمانکار تحویل شده است. 

یکی از کاربران نوشت: آیا با پیدا شدن کوچک ترین معارض پیمانکار کرار ا نمی‌خواباند و از شهرداری مطالبه خسارت نمی‌کند؟  این ادعا که کار تا 10 ماه دیگر تمام می‌شود یک شوخی بیش نیست!

 

کاربری نوشت: به بهلول گفتن کجا میری؟ گفت از این سرزمین دیوانگان که درخت را با تبر زدند می‌گریزم.  گفتند نام آن مملکت چیست؟  بهلول بخواب رفت  و گفت تورا آن به که بخسبی و زبان بسته و جان در امان.

کاربر دیگری نوشت: آیا بهتر نبود به جای زیرگذر شمال جنوب زیر گذر در حال ساخت شرقی غربی تقاطع خیابان آزادی گوهردشت با بلوار ماهان ادامه پیدا می‌کرد؟

کاربر دیگری نوشت: امکان ندارد شیب 8 درصد در پروژه زیرگذر رعایت شود و اگر رعایت شود باید طول زیرگذر را طولانی تر کنند و اینطوری نه محلی برای تجمع می ماند و نه درختی! ادعای جا‌به‌جایی کردن درختان هم شعاری بیش نیست چون خیلی از این درخت ها کهنسالند و ریشه عمیق دارند.

دبلبذلبذ

کاربری نوشت: تصور کنید از زیرگذر میدان سپاه بیرون می آیید وارد زیرگذر جمهوری شده و سپس به روی پل شهدای روحانی خواهید رفت، بیشتر به ترن هوایی شهربازی شبیه خواهد شد!  

اگر چه امکان درج تمامی کامنت ها امکان پذیر نیست اما یک بررسی اجمالی نشان می دهد مردم نسبت به محتوای مطرح شده در پست شهردار چندان اقناع نشده اند و ابهامات زیادی در رابطه با دلایل و ثمرات اجرای این پروژه در بین مردم وجود دارد.

انتهای پیام/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول