اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکنش ادامه‌دار مسؤولان به اعتراض مردم/ تأمین اعتبار 8 میلیاردی برای جاده چادگان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پس از انتشار محتوای رسانه‌ای تولید شده درباره تلفات جانی چهاربانده نشدن محور چادگان به اصفهان و همچنین ایجاد کمپین مردمی در سامانه فارس من، در فضای مجازی به جزئیات اجرای این مطالبه پاسخ داد.

واکنش ادامه‌دار مسؤولان به اعتراض مردم/ تأمین اعتبار 8 میلیاردی برای جاده چادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پس از انتشار محتوای رسانه‌ای تولید شده درباره تلفات جانی چهاربانده نشدن محور چادگان به اصفهان و همچنین ایجاد کمپین مردمی در سامانه فارس من، در فضای مجازی به جزئیات اجرای این مطالبه پاسخ داد.

علیرضا قاری‌قرآن درباره این موضوع نوشت: این جاده با مشارکت شهرداری چادگان و سازمان عمران زاینده‌رود از سنوات قبل در حال ساخت است که متأسفانه مدتی متوقف مانده بود و امسال بخشی از آن به شرح ذیل راه‌اندازی شد؛ اما تکمیل کل آن نیازمند اعتبار بالایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزوده است: محور چادگان به اصفهان به طول ۳۲ کیلومتر که ۱۱ کیلومتر آن در سنوات گذشته بهره‌برداری شده است و ۲.۵ کیلومتر آن در حال حاضر روکش آسفالت شده است که مبلغ ۳ میلیارد و دویست میلیون تومان تابلوها و علائم ایمنی در دو روز گذشته نصب شده‌اند و خط کشی آن نیز روز دوشنبه انجام خواهد شد و می‌توان آن را مورد بهره‌برداری قرار داد.

وی ادامه داده است: البته نیوجرسی‌های آن هم در قالب قرارداد با پیمانکار است که در حین بازگشایی و بهره‌برداری باید بین دو محور نصب شود.

قاری‌قرآن درباره مطالبه اصلی مردم برای تکمیل ۵۰۰۰ متر از این جاده اظهار داشت: در حوزه چادگان ۵ کیلومتر دیگر باقی مانده است که در حال حاضر عملیات آن تا اجرای سابگرید و تکمیل ابنیه فنی به جز سه مورد انجام شده و بر آورد آن به مبلغ ۸ میلیارد و دویست میلیون تومان انجام است و اخیرا با پیگیری از سازمان راهداری برای آن اعتبار اخذ کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه تیران ۸ کیلومتر از محور تا گردنه سرخ بعد از روستای گلاب طراحی و برآورد آن به میزان ۲۳ میلیارد تومان انجام شده است؛ ولی هیچگونه اعتباری برای آن دیده نشده است و از بعد روستای گلاب تا بالای گردنه به طول ۵ کیلومتر که کلا محور عوض می‌شود و به یال شمالی و به صورت ۴ خطه طراحی خواهد شد که برآورد آن به میزان ۳۵ میلیارد تومان انجام شده است ولی فاقد اعتبار است.

وی بیان داشته است: تقاطع محور در سه راهی سد به تیران نیز مطالعات آن انجام شده است و برآورد آن نیز حدود 23 میلیارد تومان است که فاقد اعتبار است.

قاری‌قرآن در پایان آورده است: در مجموع برای احداث و تکمیل کل محور به اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان نیاز است که نه در بودجه استانی و نه در بودجه ملی ملی دیده نشده است که در این زمینه پیگیر تأمین اعتبار و اجرای آن خواهیم بود.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار فارس درباره وضعیت این جاده گفت: برای ۵۰۰۰ متر این جاده تا گردنه سرخ با توجه به آنکه هیچ اعتباری برای آن وجود نداشت، با پیگیری اعتباری از سازمان راهداری اخذ شدکه در مرحله انتخاب پیمانکار است که با سرعت و رعایت ضوابط مربوطه اجرا خواهد شد.

روز گذشته اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به خبرنگار فارس پس از بررسی محتوای تولید شده در این خبرگزاری از دستور برای ارائه گزارش و رسیدگی به مدیران استانی درباره این جاده خبر داد.

به گزارش فارس، در حالی اعتراضات به عدم تکمیل محور چادگان به اصفهان این روزها در فضای مجازی شدت گرفته است که این محور ۷ سالی است نیمه‌کاره رها شده است و اقدام درخوری برای آن انجام نشده و نتیجه آن جان باختن تعداد قابل توجهی از هموطنان به دلیل پرتردد بودن این جاده جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول